Dagen so far...

Dagen so far...

Ja, jag kom upp tidigt.
Fick iordning sonen tills hans pappa kom.
Plockade undan en massa och har städat.

Kände ingenting i nacken när jag började.
Nu strålar det ONT upp i huvudet och ut i armarna.
Jag känner mig halvt förlamad och gråtfärdig.

Och då innebar städningen enbart dammsugning och torka av golvet + hänga ut mattor.
Inte bra alls...

Jag får väl ringa vårdcentralen imorgon och kolla, för så här kan jag inte ha det.
Jag kan ju inte ens  inte röra mina händer utan att det gör ont.
Bara att skriva det här...
Gör ont.
Känns inte NORMALT...

Så hade jag samtal med hudläkaren.
Tabletter in på kontot :(
Bra och tryggt, men skit ändå.
Jag vill inte äta medicin .
Men jag vill å andra sidan inte se ut som FREAK OF THE WEEK heller.
Pest eller kolera?
Jag väljer...
Pest ;)

Så pratade vi lite om hur det gått under sommaren och hon sa :
"Du är precis tvärtemot alla andra rosaceapatienter.
Dom flesta får jätteproblem under vår och sommar.
Och du får alltid under hösten... "

Mmm...
Det är väl jag i ett nötskal det, kärringen mot strömmen.

Så frågade jag varför det kom så snabbt.
Brukar ju dyka upp nån liten blemma hit och dit, av dom ONDA, innan hela ansiktet blommar ut...
Nu sa det bara TJOFF så blommade hela fejset ut i utslag direkt liksom...
Jag har inte direkt hunnit FÖRBEREDA mig mentalt för UTSLAG igen.
Och att det VÄRKER i ansiktet liksom :(

Ja, det var ju svårt att svara på, tyckte hon.
Det är en sjukdom, som man inte har 100% koll på riktigt.
Och sjukdomar gör ju ibland lite som dom själva vill.
Kan vara olika från gång till gång.

Jaha...
Jag som så GÄRNA vill tro att ALLT har ett mönster!
Tji fick jag ;(

Så till nåt SNÄLLT, till sist.
Min kompis tog ju med sig två överfulla kassar med tvätt igår, för att tvätta hemma hos sig.

Inatt ska jag jobba natt.
Jag ringde Chifen och frågade om jag kunde få ta med en kasse tvätt till henne för att tvätta där...
Pinsamt, men nöden har ibland ingen lag.
Tvättkorgarna är fortfarande överfulla om jag säger så...

Visst fick jag det, INGA PROBLEM!!!!
Det var bara att ta med!
TACK, snälla rara du, I love you, sa jag...
Och så har jag bara ÄNNU mera tvätt kvar ;)

Ja, har man inte kunnat tvätta på en vecka, och man är två vuxna plus ett barn...
PLUS en resa med badrockar, sängkläde...
Då växer tvättberget rekordsnabbt vill jag lova.
Sticka lugnt.









Kommentarer
Postat av: Tove

grattis grattis, men då är vi iaf två som har tok-ont på samma ställe =( blä!!! hoppas du får bra hjälp. ska också till doktorn, imorgon blir det. hoppas jag får några tips. rkamkram

2009-08-17 @ 15:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0