Den skadade foten...

Vi skulle ner på stan och MEDELTIDA lite...

Se på intåget och gå på marknad.
Jag kommer ut, står och väntar på La Famillia...
Då kommer morsan.
Och "Den skadade foten".



Jag tappade hakan.
Fast det BORDE jag kanske INTE GÖRA, men "CRAZY-MORSAN" hon förnekar sig inte!
Men HERREGUD, vad har du på dig?
Ska du GÅ SÅ DÄR?????
Frågade jag min kära mor...
Jomenvisst skulle hon det!!!

Hon kunde ju inte ha HELTÄCKANDE skor, för då gjorde det för ont i foten.
Då hade hon grävt fram ett par av mina gamla flippflopps.
Men dom kunde hon inte ha UTAN STRUMPOR...
För då gjorde det ont emellan tårna av lädersträngen där fram.
Alltså löste hon detta med TÅSTRUMPOR och flippflopps!!!!

Så...
FRÄSIGT morsan ;)
Notera även den lite UTSTÅENDE TÅN till höger på bilden.

Vi drog ner och mötte Nybyggarna på Södertorg.





Såg intåget och Valdemars brandskattning.
Sen gick vi ner mot marknaden.

På vägen till marknaden såg vi denna lilla skylt på en dörr :



Hur gulligt var inte det då????
Hur gulligt som helst, skulle jag vilja säga :)

Så kom vi till marknaden men den höll redan på att stänga.
Klockan var väl 19.00 och det var endast ett fåtal stånd öppna.
Vi blev rätt snopna och besvikna.

Vi bestämde raskt att det var dags för MAT!
Jag köpte till och med en hallonrem på vägen till hamnen, för jag var VRÅLHUNGRIG!
Don Corleone och fru mötte upp vid Kalas, och så har vi suttit där till NÄSTAN nu!
Vilken kväll :)
Vindstilla, varmt, trevligt och massor med skratt.
Sonen hade önskat sig FEST idag när vi var på Björkis...
Och FEST blev det ;)
Lite oplanerat och mysigt.

Och till min stora CHOCK...
Avslöjades en HEMLIGHET!
Angående en SOLHATT.
Eller som det skulle visa sig...
TIO solhattar!!!

Morsan har en VÄLDIGT, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt ful solhatt.
Som hon haft i FLERA, flera, flera år.
Inköpt på en resa i Gambia.
Flätad av palmblad.
ASFUL.
I mina ögon.
Men HIMLA PRAKTISK solhatt enligt morsan.
Jag har ju bara önskat i ÅRATAL att den där djäkla solhatten ska ruttna och mögla ihop någon gång.
Men den ser varje år LIKA FRÄSCH och fin ut.

I år FÖRBJÖD jag mamma att använda den överhuvudtaget.
Erbjöd mig till och med att KÖPA en annan solhatt åt henne.
Hon avböjde ny hatt och har inte använt palmhatten.

Så ikväll kommer vi in på ämnet SOLHATTEN.
Och morsan avslöjar att hon inte bara har EN palmbladshatt!
Hon har TIO!!!
Jag höll på att smälla av!
Jaha, då förstod jag varför hennes hatt aldrig slokar.
Hon har FLER på lager!!!

Alltså betyder det att jag hinner bli död och begraven innan dom där palmbladshattarna försvinner!
Hemska tanke!!!
Jag måste nog ner i källaren och...
Kolla lite ;)
Morsan hade ett förslag i-och-för-sig...

Hon kunde visst tänka sig att ställa sig vid korvgubben, och försöka och sälja sina palmhattar!

Blir säkert TOPPEN!
En korvgubbe som inte säljer korv till EN endaste kund.
Det är ju bara hans familj som handlar korv av honom.

Och en SOLHATTS FÖRSÄLJARE som INTE ens kommer ha en FAMILJ som handlar av henne...

Det blir den största konkursen Söderväg sett, sedan Valdemar BRADSKATTADE Visby.
For sure...

Innan vi gick hem gick vi en sväng på kajen.
Vi gick och tittade på ett nyproducerat "Kapten Krok-skepp" som lagt till i hamnen.



URGULLIGT litet SJÖRÖVARSKEPP.
Tänk och komma in i hamnen vecka 29 med en sådan där båt, bland alla BRATSBÅTARNA!
Hade inte det varit en HIT, tyckte både jag och min kusin.
Snacka om succé.

Promenerade vidare och då mötte vi...

Farbror Medeltids-Julgransmatta-Pepparkaksgubbe-Peruk-Man-Tager-Vad-Man-Haver-Mannen!
Hm, undar om är han släkt med morsan, tänkte jag.
Dom verkade ju lika "Wild and crazy"  och ha lite samma klädsmak...
Typ ;)



Alla sätt är bra utom dom DÅLIGA, om man vill vara MEDELTID ;)

Men efter ett lite snack med Farbror "Julgransmattemedeltid" förstod jag att han inte hade "alla hästarna hemma i stallet" om vi säger så...
Då blev han helt plötsligt lite gullig istället :)

Nu är jag lika slut som vanligt på den här semestern.
Dags att nanna kudden efter ännu en HÄNDELSERIK dag!
Vi skrivs imorgon.
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0