Funny Farm & IQ-fiskmås!

Den FÖRMODLIGEN påtända F.d Kändisen fick åka till Psyket enligt KÄNDA KÄLLOR!
( sambon, som hört det på macken, som hört det av SNUTEN ;)

Han hade tydligen suttit och PRATAT med sin AXEL i polisbilen...
Så...
Kling & Klang körde honom till FUNNY FARM!

Tänk...
Vad lustigt...

Jag KÄNNER faktiskt EN PERSON TILL som inte bara PRATAT med sin axel, utan också SKÅLAT med den...

Hur det gick för honom?
Jo, det har gått bra...
Han slapp åka till FUNNY FARM vad jag vet...
Fast han mådde kanske lite ILLA efter den AXEL-SKÅLANDE-KVÄLLEN gissar jag ;)
Jag får fråga honom vid tillfälle och sedan ÅTERKOMMA med information om den saken!

För övrigt är jag GENOMSKÅDAD av sambon.
Fast jag har NEKAT till ANKLAGELSERNA.
Så nu kommer han få reda på att han haft rätt...
Ok...
Jag bjuder väl honom på DET DÅ´RA...

Jag har ju sett en hel del skräckisar på sistone.
Och så har jag varit själv vissa kvällar när han har jobbat.
Och...
När jag har gått och lagt mig så har jag lämnat taklampan i "serveringsrummet ( mormors uttryck )" på.
Och liksom LÅTSAS att jag GLÖMT BORT att jag har haft den på...

Samtidigt som JAG ÄLSKAR skräckisar är jag ju...
Ganska MÖRKRÄDD och lite RÄDD att dom ONDA ANDARNA ska hoppa ur tv´n och komma hem till oss...
Och HEMSÖKA mig, när jag är SJÄLV.
Typ...
Hm.
Ja.
På ALLVAR!

Iallafall så har sambon ifrågasatt om jag lämnat lampan på för att...
Jag är lite RÄDD kanske...
?

Och jag har BLÅNEKAT!

HA, nähaj diu...
Aldrig, näääää.
Jag faktiskt GLÖMT SLÄCKA lampan.
Så det så...
Nehej, nej du, så larvig är jag inte...
(LJUGO)

"Mhm..."
Har han svarat och inte debatterat frågan vidare.
Så har jag liksom trott att han har gått på det där att jag GLÖMT att släcka lampan...
Varenda gång jag sett en skräckis och är ensam hemma.

Igår skulle han ut och jobba.
Jag såg ju en skräckis.
Och sambon säger :
" Jaha ja, då kommer väl lampan vara TÄND I SERVIRINGSRUMMET IGEN, när jag kommer hem i natt då´ra"
Självsäkert och stöddigt.
Och jag sa ingenting.
Han har fattat att jag har ljugit.
Han VET att jag är mörkrädd.
Inga BLÅNEKNINGAR i världen kan rädda mig.

Och JAG...
Jo, jag lämnade NATURLIGTVIS lampan på när jag gick och la mig ;)

Så till DUMBO-Madde!!!!
Med stort D.

Jag hade en liten story här som jag inte orkade skriva om häromdagen.
Vi var ju på grillning hos Rocksister.

Min norska moster blev förtjust i ett par drejade muggar min kusin hade.
Hon vände och kollade vem som gjort dom.
Det var Etelhems krukmakeri, osv...
Idolen sitter brevid mig, och han pratar något om att " vända på muggar när man har vätska i "...
Jag lyssnade inte SUPERNOGA, för det var FLER samtal i farten.

Så väntar vi på att fikat ska komma på bordet.
Mjölk och socker är framställt.
Jag häller FÖRBEREDANDE i lite mjölk i min kopp så det ÄR KLART när jag ska hälla i kaffet.
Kaffet dröjer...

Så börjar IDOLEN vända på sin mugg och kolla vad det är för märke...
Och jag hör något som, ungefär :
" Jaha och det här var IKEA."
Då tar JAG min kaffemugg...
Som är av samma sort.

SOM FÖR ATT KONTROLLERA att han INTE sitter där OCH LJUGER om en IKEAMUGG liksom...

Och vänder upp och ner på den...
Och ALL MJÖLKEN hamnar på trädäcket och mina flippflopps!!!!!

Jag säger bara SMARTO!!!!!!!

Tur som var, så var vi ju ute!
Jag stratt inte ner någon eller mig själv.
Bara att hälla vatten på så var det borta, MEN hur pucko var inte det kan man ju undra????

När diskussion har FÖREKOMMIT angående att "vända på en kopp med vätska i " .
Och hur klantigt sådant är.
Och så GÖR JAG det!
IQ-fiskmås.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0