Helt sinnessjukt, jag är en OLYCKFÅGEL...

Detta är helt sinnessjukt!!!!

Helt jävla sjukt.
Jag är just nu enbart högerhänt.
Min vänsterhand domnade bort klockan 8.15, prick idag.

Jag, envis, tänkte att jobba fixar jag.
Hade ont när jag gav mig iväg...
Men det fixar jag.
Cyklade till jobbet och har rapport.
Får ett samtal direkt efter rapporten från VC angående att jag behöver värktabletter.

Under samtalet med sköterska försvann känslen i hela min vänsterarm.
Jag blev så jävla rädd att jag höll på och dö.

Sköterskan sa :" Du går hem omedelbart!
Du har inget på jobbet att göra med en whiplasch.
Jag råder dig att gå hem NU!"

Inte så lätt, försökte jag förklara.
Här är det inte bara att stänga ett kontor och gå...
Personlig assistent.
Jag måste få in någon först.
Det gick inte så bra med någon av våra vikarier, men hade tur att morsan kunde jobba extra.
Hon kunde komma vid 13.

OK...
Bara att bita ihop och försöka verka normal.

Jag och Chifen gick på en promenad.
Det var...
ÖVERFÖRDJÄVLGT!
Min vänsterarm ömsom värkte, domnade bort, stickningar.
Och nacken ska vi inte prata om.
Varje steg jag tog kändes som knivhugg i nacken.

Tillslut kom jag ifrån jobbet och hade samtalstid med en ny läkare.
Jag kom hem.
Han ringde precis när jag satt mig i soffan och börjat störtgrina.
Tillbaka till vårdcentralen och...
Dissen av läkare igår tar jag tillbaka idag.
Iallafall vad gäller Martin Helldén.

Ny undersökning, och denna doktor verkar veta vad detta handlar om.
Och VAD som ska göras.
Och vilka papper som skulle fyllas i.
Han tog sig tid i 45-50 minuter för samtal, undersökning och pappersfix.
På VC...

Jag skulle ha låtit bli en hel del enligt honom...
Som jag inte orkar radda upp just nu.
Men tyvärr var ju inte det så lätt att veta.

Det har ju gått från ONT till :
Så in i helvetes djävlar ONT.
Och detta är tydligen typiskt whiplasch också.
Det går från ont till...
Ja, det jag skrev förut.
Kul att man stämmer in på pricken på NÅGON PROFIL någon gång!!!!
Synd att det behövde vara just WHIPLASCH!
Annars är jag ju som bekant TVÄRTOM i allt.
Följer inga VANLIGA MÖNSTER alls.
Men Whiplasch-mönstret var tydligen KLOCKRENT!

Djävligt TYPISKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och han sa till mig att just nu har jag "störningar i elektriciteten" och får inte ens plocka ur en diskmaskin.
Minst tre veckors sjukskrivning, sjukgymnast regelbundet och bara promenera.
Ska jag använda armarna och händerna ( främst Vä ) ska dom ligga still på bordet när jag gör något.

TYVÄRR uppgraderade han min whiplasch till en högre skala.
Och sa att om det varit en smäll...
Men flera på raken var inte bra...
Alls.
Nä.
Tell me about it.

Invalid, javisst.
Deppig.
NÄHÄ...
Just IDAG, känns det svårt att plocka ihop humöret kan jag säga.

Jag har två beställningar som jag har fått "ringa återbud" till.
Jag sa att ni får komma och se på det jag har för det är det enda jag kan erbjuda nu!
Sålde för övrigt en poncho häromdagen.
Alltid något.

Det är väl det som känns värst kan jag säga.

Inte för att jag inte kan fixa beställningarna...
Utan att jag inte kan sticka eller virka.
Här sitter jag helt galen av nya idéer, med vackra garner...
Och kan inte göra ett skit.
Det känns som ett fängelse.

Om inte detta ger med sig då vet jag inte VAD jag gör.

Och jobbet.
Alltså, vad dom får stå ut med vad gäller MIG, och konstiga SJUKDOMAR, säger jag bara!!!!!!!!!!!!!
Mina arbetskamrater, stackars dom.
Jag vet ju själv hur situationen är.
Vi har inga vikarier och...
Det bara värker i magen av GENANS!
Ja, det är jag igen, som sabbar och lyckas dra på mig en sjukskrivning FROM HELL!!!!!!!!!!!
Fy fan.
Nä, inte ligger man här och glassar direkt.
Jag längtar efter måndag och Mr. Motomoto.
Som ska tala om för mig att det här blir bättre.
Hur illa det än ser ut nu.

Och sambon.
Ja...
Han mår inte bra stackarn.
Krockat mig, med flit och allt.
Det är ju inte hans fel att han har världens bräckligaste sambo med tunn hals.
Giraffhals.
Ja...

En giraff har lång hals och kan lätt STUKA den, har vi lärt oss av detta iallafall.
Jag bara hoppas att giraffens stukning läker snart, så att hon kan sticka nya halsdukar att värma sin egen och andra halsar med.

Nu måste jag sluta.
Jobbigt att skriva med en hand.
Sticka lugnt.










Kommentarer
Postat av: Anonym

men herregud! att det kunde gå så illa att ha lite roligt på semestern. Jag lider med dig.

Hoppas att du blir frisk snart så du kan göra det du gillar mest

Kramar

2009-08-21 @ 20:00:17
Postat av: Bloggaren herself

Tack snälla...

Ja, det känns så djävla onödigt att detta har hänt.

Semester på Skara sommaland och så blir man skadad i en radiobil.

Det gör inte bara djävligt ont, det känns så pinsamt dessutom.

Jag är ledsen att jag inte har hunnit höra av mig som jag lovade, men det har VERKLIGEN gått i ett här som du märkt...

Nya tag, hoppas jag, lite längre fram...

Kramar tebaks så länge :)

2009-08-21 @ 20:20:30
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men snälla nån, vad är det som händer? Fy vilken maximal otur du har, jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt!

Massor av kramar til dig!

2009-08-22 @ 14:31:28
URL: http://alltkreativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0