Igår och idag.

Idag har jag verkligen NOLL inspiration att skriva.
Gör det ändå.

Jag är helt slut och klockan är bara 13.15.
Igår...
Ja,  det blev Själsö med Piff & Puff och jag var inte på humör.
Dom snattrade något fruktansvärt så jag blev helirriterad.
I vanliga fall så brukar dom vilja ligga för sig själva, men igår...

När jag valde plats först...
La dom sig uppå mig.
Dvs PRECIS där jag låg :(

Jag pluggade i mobilen och lyssnade på radion istället för deras GALLIMATIAS!
Inte riktigt vad jag ville för jag ville höra havet och tystnaden, men om jag var tvungen att lyssna på dom eller radion så valde jag radion.
Sommarbild:



Sen bar det hem och dusch.
Vidare till Åminne där Rocksister bjöd på grillning.



Sommarmat och sista släktmiddagen på ett tag!
Det var lika roligt och...
GALEN konversation som alltid :)
Orkar bara inte skriva något om det just nu.
Stinget tappat.
Själv lyckades jag med en RIKTIG DUMBO-MANÖVER, men den tar vi när jag har HITTAT STINGET igen.

Idag har vi varit hos ORTOPEDEN med sonen!
Det tog tid men det var ett bra möte och samtal.
Vi fick se röntgenbilderna från magnetröntgen och förklaringar.
Många gissningar, många besked men så här ligger det till:

Han har en STRESSFRAKTUR på ländryggskota 5 och 4.
I / på skelettet.
Man såg på röntgenbilden att det var VITT där stressfrakturen var.
Ingen DISK ikläm som den andra läkaren sa per telefon.
Skönt!!!!

Åtgärd :
( från läkaren )
INGET SPORTANDE det närmaste halvåret.
Och vad MIG anbelangar så kommer sonen inte få SPORTA ALLS förrens NÄSTA VÅR!!!!
Och det sa jag två gånger till hans far!
Både inne hos läkaren och utanför.
Sen kan han säga vad han vill om det, det skiter jag fullständigt i, men nu ska detta läka ut ORDENTLIGT!
Inget hoppande, studsande, rollerblades, hoppa med cykeln, ja, ni förstår.
Ny undersökning om ca 4 månader.

Det är väl därför jag är som en trasa nu.
Lättad men slut av alla tankar och anspänning.
Och innre ILSKA.

Nu ska jag vila en stund och sedan är det JOBBDAGS.
Det är verkligen inget jag har lust med nu, för jag är helt slut och illamående.
Jag ser fram emot imorgon, DÅ SKA JAG VILA!!!!
Göra INGENTING, träffa INGEN ALLS!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0