Jag, sonen & Lickers :)

Idag har varit den bästa dagen på hela sommaren!
Eller HELA ÅRET!!!
Utan tvekan.

Förlåt ALLA jag minglat med denna sommar, hela året, men så är det.
Det har varit jag, sonen och Lickers.
Men det började TRÖGT och SURT!

Sonen ville FAN-I-MIG inte på stranden.
Han ville vara hemma, djupt nedgrävd i soffan och glo på tv.
Forget it, sa jag, och kommenderade ut honom i bilen.
Sambon skjutsade ut oss och stack igen.

Men när vi kom ut vart det HELT MAGISKT!
Vilken dag vi har haft!

När vi kom ut var det spridda skurar med folk.
Mest infödingar och inte många alls.
Sonen och jag spelade improviserad VARPA.



Vi badade, dök, simmade och pratade.
Massor.

Så vid 13.38 kom VÄRLDENS SVARTASTE MOLN inblåsandes över stranden.

Efter en 10 minuter och det började det SKVÄTTA lite lätt.
Jag tog väska och stol och satte mig under ett träd.
Packade ihop solfilten under parasollet på stranden.


HELA STRANDEN tömdes i rekordfart.

Bara jag, sonen, och ett pensionärspar var kvar.
10 minuter till var det STRÅLANDE SOL igen.
20 minuter av dåligt väder, och sedan hade vi EN HEL STRAND och brygga för oss själva!!!!

Alltså jag tackade GUD ska ni veta!!!



Sonen satte igång och spelade fotboll, det var ju folktomt så det var bara att köra.

Försiktigt, sa jag, med tanke på ryggen.
Men sonen blev helt plötsligt HÖRSELSKADAD...
Hörde inte ett SMACK ;)



Sen gick vi upp till snyggingarna och köpte glass och en påse godis.

Vandrade ut på långbryggan, snaskade, och pratade ännu mera.
Spånade på vart vi skulle bo om vi köpte hus där ute.
Vilka djur vi skulle ha.
Vi kom överrens om hund, katt, Leo, ett lamm, och en häst som vi kunde dela på.

Vi klättrade på stenar på andra sidan långbryggan.
Sonen satt i mitt knä och jag luktade på honom...
Han luktade solvarm hud som badat i havet, LJUVLIGT, och jag ville bara FRYSA tiden och sitta där för evigt.

 Vi tittade på dykare som simmade förbi.
Frågade om dom hittat något, hade dom inte...
Inte ens NÅGON DÖD FISK?
Nä, inte ett dugg.

Vi träffade en FISKARGUBBE som gick och RÖKTE PIPA!!!
Puff, puff...
Med röda HÄNGSLEN på byxorna.
Och mörkblå Mr. Skipperkeps.
"Den gamle och havet. "
Det var bara SYDVÄSTEN som fattades, och jag fnissade för mig själv...

Vi vandrade in igen och vi bara NJÖT!

Badade ännu mer och vid 17 (ca) kom sambon och hämtade oss igen.
När vi lämnade Lickers och åkte upp för backen sa jag :

Vissa har ångest när dom lämnar Gotland efter en semester här...
Jag, jag får ångest varje gång jag lämnar Lickers!
Jag MÅSTE flytta hit!

Jag kan som sagt inte säga något annat än att den här dagen var den bästa, på hela ÅRET.
Jag kommer bevara den för evigt i mitt hjärta.
Dessa dagar när det bara är jag och sonen, är så få och värdefulla.

Nu sitter vi och ser " KENNY STARFIGTHER"!
Tips för alla vuxna med någelunda stora barn :
SE DEN FÖR FAN!!!!!
Så rolig och dum så det är inte KLOKT!
Har du inga barn, se den ÄNDÅ!
Sticka lugnt från den mycket nöjda, glada och BRUNA mamman :)



Kommentarer
Postat av: Caroline

Så underbart ljuvligt ni har haft det, och vilka stränder... Jag ska plugga på Gotlands högskola i två år men tyvärr bara på distans, men baske mig om jag inte ska ta en tur dit i alla fall!

Kenny Starfighter var ett bra tips, ungarna har gillat det som gått på TV i alla fall.

Kram

2009-08-11 @ 11:56:23
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren herself

Klart du ska ta en tur hit, vackrare plats finns inte!!!!

Och se den Botaniska trädgården tex...

Vad ska du plugga?

Och kommer du hit får du höra av dig och komma över på en fika!!!!

Kram

2009-08-11 @ 21:18:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag ska läsa etnologi i två år, minst... Under den här vintern ska jag läsa en kort kurs i trädgårdshistoria också, båda sakerna har jag velat göra jättelänge och nu passar det.

2009-08-12 @ 12:50:09
URL: http://alltkreativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0