Jag och mitt liv...

Jag vill ut och bada och sola.

Vädret är varmt, vattnet är varmt och egentligen är detta min LYXVECKA.
Dvs jag jobbar en natt och ledig resten.
Det hade inneburit, att om jag varit FRISK, hade jag legat på playan och haft det nice.
Men jag sitter inne, med kudde som stöd i svanken och en som stöd för armen...
Och glor på dumburken.
Jippie.

Men det blev en kort promenad imorse.

Jag hade missuppfattat det där med promenaderna visst...
Igår när jag var hos Mr Motomoto fick jag klart för mig att det är KORTA promenader som gäller.
Med utökning VARTEFTER.

Inte FEMMILA promenader som jag brukar ta.
Inte undra på att det blev KNIVHUGGSVÄRK i nacken.
Idag blev det Hällarna här nedanför.
Kort, men skönt.

Och jag fick lite andningstips igår också.
Jag trodde liksom att jag hade börjat få problem med bröstbenen/bröstkorgen och längre bak i ryggen.
Berodde på för kort andning och spända muskler/ kropp, sa Motomoto.
Jag skulle börja andas DJUPA andetag och ofta.
Vilket jag har gjort...

Vilket har gjort att värken i bröstkorgen och längre bak i ryggen har släppt.
Tur, då är jag inte färdig för RULLSTOLEN ÄNNU iallafall....
Tvi, tvi...

Vilken trollkarl han är den där Motomoto, vad han kan!!!!!! ;)

Lite fler framsteg...
Inatt behövde jag inte ta dom starka tabletterna.
Jag klarar mig nu med alvedon och ipren.
Ganska skönt.
Jag slipper känna mig bakis och trött.
Jag föredrar värken faktiskt.

I NULÄGET, kanske jag ska tillägga.

Imorgon vet man ju inte...

Sömnen blev dock lite hackig.
Jag vaknade av att jag låg fel, och det gjorde ont.
Kanske jag ska ta dom ändå så att jag ligger mer STILL på natten????
Jag kanske ringer läkaren eller Mr Motomoto efter inatt och frågar vad dom tycker.

Just nu är jag dock knarkfri.
Måste sluta nu tyvärr, gränsen är nådd.
Morsan ska till läkaren.
Håll tummarna everyone.
Återkommer kanske.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Va skönt att du har hittat en trollkarl ;)

Hoppas att det går bra med din mamma nu också.



Kram

2009-08-25 @ 16:16:45
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Tove

kram

2009-08-26 @ 08:53:18
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Kram o Tack till er båda!

2009-08-26 @ 12:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0