L5.

Idag så ringde läkaren från röntgen...

Dom hade studerat klart sonens röntgenbilder från MR-röntgen.
Inte ett jättebra besked han kom med...
Sonen har en spricka i L5 kotan och en diskskiva i kläm.
OK...
Det kändes ju inte kul.
Alls.
Men remiss vidare till ortoped och så får vi se vad som händer sedan.
Jag och läkaren hade en lång diskussion om träning och sådant.
Det blir ingen träning alls nu framöver och inge studsmatta.
Bara vanlig hopp&lek typ.

Och jag kände bara:
TUR ATT MAN ÄR ENVIS!
Tur att jag stod på på vad gäller en MR-röntgen efter, "den vanliga röntgen" som inte visade något alls.
Tänk om jag inte gjort det...
Då kanske ryggen pajat för gott!!!
På en nioåring med hela livet framför sig känns ju det...
INTE BRA, om jag säger så.

Dags för sonen att ODLA sina andra kvaliteter.
Kanske lite mera BILD?
Varför inte en KÖR?
Han som ÄLSKAR att måla och sjunga.

Ingen träning så länge JAG BESTÄMMER iallafall!
För DET kommer JAG BESTÄMMA, det kan jag LOVA!!!!

Sen körde jag lite städ och ett snabbt ärende.
JOBB IMORGON...
SEMESTERN SLUT...
Och jag ville fixa till lite så jag bara kan komma hem och DÖ imorgon ;)
Sen såg jag till våra KRUSBÄRSBUSKAR.
MOGNA!
Dags att ta vara på trädgårdens GULD :)

Jag plockade.


Sprang upp och svängde ihop en smulpaj.
Med ett halvt kilo socker i ;)
Satte på kaffe.
Bjöd sedan moster och morsan på ÅRETS FÖRSTA KRUSBÄRSPAJ :)
Vet ni hur gott det var?
JÄTTEGOTT kan jag meddela.
Jag och moster åt så det stod ut genom öronen på oss.
Morsan var lite mer SPARSAM.
Som vanligt...

Nu sitter jag ute och virkar.
Funderar på livet.
Och känner mig INTE MOGEN att börja jobba imorgon :(
Jag vill ha TVÅ MÅNADER semester till.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: EVA

Håll nu honom borta från fotboll och hårda tacklingar...stackars Joar

2009-08-03 @ 17:17:34
URL: http://evamamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att ryggen återhämtar sig. Det troliga är väl att det kommer återhämta sig rätt bra iom att han är ung och att skadan inte är medfödd(?) Det hoppas jag iaf. Alla i familjen hälsar.

Andreas

2009-08-03 @ 19:59:44
URL: http://citypappa.blogspot.com
Postat av: Bloggaren herself

Eva:

Kan du räkna med att det inte blir EN ENDASTE träning på ETT ÅR minst!!!

Jag kommer DÖDA någon om jag hör ett endaste knyst om det.

Mer detaljer när vi ses.

Jag är på MORR-MARSCH ;)



Andreas:

Jag hoppas också att det blir bra...

Har inte en aning om vad det innebär egentligen.

Hälsa dina små sötisar :)

Kram till er båda.

2009-08-03 @ 21:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0