The Hottentotts, The Cousins eller till sist : The Oneliners !

Ja, lite mer FESTBLOGG blir det nu...

Jag och min kusin då´ra...
Vi körde ju en liten ROCKSHOW ihop med trubadurerna igår.
Det var ju bara det där med att KOMMA IHÅG TEXTEN hade vi ju lite svårt med...
En annan kusins man hade tidigare på kvällen sagt att svenskar utomlands kallas för "Oneliners".
Dvs VI kan EN MENING när VI ska sjunga, sen kan VI inge mer...



Och det var ju så klockrent det bara kunde bli...
Alla deltagare på festen kunde klämma i i refrängen och...
Sen kunde vi inget mer...



Jag och min kusin gjorde ett försök iallafall.
Vi ville gärna sjunga alla sångerna i ROCKTEMPO, fastän dom kanske ska framföras lugnt.
Men...
Det gick rätt bra ändå.
Bara det att texten var svår att komma ihåg.
Till och med "Sommaren är kort" tappade vi bort någonstans mitt i texten.
?????????
Hur är DET MÖJLIGT undrar man ju...



Men igen...
Det gjorde inte ett skit för då bytte vi bara till en annan låt, mitt i den andra låten.
Och så flöt det på :)
Och när vi inte riktigt hade kommit på någon låt ännu...
Då körde vi GOSPEL, HALLELUJA och handklapp, tills vi kom på en ny låt som vi kunde halva låten...
Och det bara fortsatte liksom ;)
Det var SKITBRA!!!
Tror jag.



Vår stora SUCCÉ gjorde vi när vi rev av "Varmkorvboogie" OCH Halleluja-gospel ihop!
Det var så bra att vi fick sjunga den TVÅ GÅNGER!
Vissa i publiken ville till och med höra en tredje gång, men då la vi ner.
Det var Piff & Puff som ville höra mer ;)



Min kusin fick dessutom in en riktigt bra Halleluja-gospel i form av "Piff & Puff´s gospel"
Jag hängde på.
Den diggade Piff & Puff  stenhårt och dansade till som...
DÅRAR...
Eller kanske lite som Uma Thurman & John Travolta i "Pulpfiction"?
Ja, kanske det...



Dig it girls!!!!
Någon som vill ha en svängig, dansant, klappande DUO?
Vi kan inte ALLT...
Men vi kan SPELA ALLAN iallafall, och skarva i texten NÄR DET BEHÖVS!
Vi KAN, om NI vågar!
Ring...
Vi tar inte så mycket betalt.
Iallafall inte jag, jag nöjer mig med en påse plockgodis från Karamellkungen!





Här ser man ju klart och tydligt att HALLELUJA är på tapeten!!!!
Ja, alltid roar man nå´n...
Eller så roade vi oss SJÄLVA!
Jag misstänker BÅDE OCH!
Vi hade kul som FAAAAAN!
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0