The Party of the year!!!!

Årets party har gått av stapeln...

100 års-kalas i Björkis i går.
Kusin Åsa fyller 35 och Morbror Corleone har fyllt 65!

Ja, och ni som inte kom eller ni som inte var bjudna...
Stackars ER säger jag bara!!!!
Ni har missat världens roligaste fest, kan jag säga.

Jag har laddat hela våren för att hålla mig frisk tills den här festen var över.
Nu skiter jag i vilket.
Blir jag sjuk så gör det inget .
Går världen under, så gör det inget.
Jag har ju varit med på "The party of the year" !

För varje fest, födelsedag, julafton, påsk, släktsamling  eller träff så blir bara släkten, galnare, tokigare och roligare än någonsin.
Jag har aldrig så roligt som när jag partjar med släkten.
Det är ÖS, liksom.
Inget slår släktkalasen längre, bara så ni vet :)

Jag kör lite bildblogg med kommentarer.
Lite senare idag, när sambon lagt in sina bilder så blir det lite mer bildblogg.
Då kommer det säkert FANTASTISKT fina bilder på mig och 35-åringen när vi kör...
ROCKSHOW!
"The Cousins" döpte jag oss raskt till.
Fast kusin Calle kallade oss "Hottentottarna" men jag tyckte att det kändes lämpligare med "The one-hit-liners" efter våran sånginsats.
Men det blir senare :)

Det började ganska lugnt och städat...



Kusin Ulrica kommer med present till kusin Åsa.



Lille Martin hos Mormor Mette fick present av Moster Gittan och mamma Jenny öppnar.



"Gutte-snack" i solen med en kall öl.
Erik, Denny och Pål.



Erik, kusin Jenny och nytillskottet i släkten, Martin.



Kusin Calle och Mats får "Dass-förevisning" av Pål.
Tjusigt.
HÄR kan man bajsa och kissa med STAJL.
Det är annat än Furillen det ;)



Tre trallande systrar.
Gittan, morsan, och Bibsen.
Bibsen skulle läsa rim.
Hon övade sig lite innan ;)



Födelsedagsbarnen.
Uffe & Åsa.



Alla står samlade och väntar på tal/rim, sång och HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!



Så blev det "Killbild"
Männen i släkten som var där...
Jonathan, Mats, Erik, Martin, Denny, Anders, Joar, Uffen, Pål och Calle.



Naturligtvis en "Tjejbild" också.
Jenny, Mette, Åsa, Bibsen, Ulrica, Elin, Jag, Gittan, Lova, mamma och Heidi.



Och så fanns det FÅGELHOLKAR ute i skogen.
En med RÖDA FÅGLAR.
Och en med VITA FÅGLAR.
Många besök blev det ute i skogen för ORNITOLOGERNA i släkten...



Vi är ju då inte som alla andra i vår släkt.
Vi körde dans INNAN middagen.
Till tonerna av Johnny Cash blev det spontandans både här och där på tomten.
Morbror Anders och Moster Gittan ser mycket eleganta ut.

 
Piff och Puff dansade foxtrot ( trodde dom ) och sedan blev det BUGG.
För det var morsan bättre på...
Påstod hon...
Märktes inte.
Jag tyckte nog VALSEN gick bäst ;)



Morsan och sonen.



Så blev det middag och tal.
Teckentolkstal.
Don Corleone körde ett tyst tal med enbart gester.
Mycket bra och uppskattat tal!
Vi fattade PRECIS vad han ville ha sagt.
Speciellt:
"Skål på dig axel"...
En riktig Uffe-klassiker ;)

Vi blev bjudna på grillad fläskfilé, färskpotatis, sallad med fetaost, ratatoullie (? osäker på stavningen, men jag chansar ;) och bearnaisesås.
MUMSFILLIBABBA!
Fanns även KORV med bröd för finsmakare av den yngre generationen ;)



The ROCKSISTERS!
Nästa år ska vi bjuda in Kicken i "The Poodels" när vi har kalas av något slag.
Han skulle passa PERFEKT i våran "HÅR-DUO".
Bakifrån...



Och framifrån.



Sen blev det fiskdamm för den yngre generationen.



Gammelgäddan himself.
Det nappade inte bara GODSAKER.
Hade man riktig otur kunde man få en svettig sko på kroken.



Det regnade ju...
Men inte gjorde det något.
Vi hade ju partytält och presenningar.
Regnet kunde ösa bäst det ville, vi kalasade vidare ändå.

Vi blev även bjudna på kaffe och jordgubbstårta.
Och snacks och CHOKLAD.
Just chokladen fastnade hos mig, Gittan, Jenny och Lova.
Så fort fatet hade nått VÅRAN bordsända...
Stannade det TYP DÄR...
Och gick runt mellan oss.
Smart.
Det CIRKULERADE, men ändå INTE, skulle man kunna säga ;)



Brasa/lägereld.



Och när väl lägerelden var tänd så var det dags för lite sång musik!
Först var Calle och Pål öva lite.
Utan publik.
Och dom övade och övade och övade och övade...
För sig själva...
Tillslut tappade vi tåladmodet och skrek, tjoade och klappade.
Vi ville OCKSÅ vara med och JAMMA!



TILLSLUT kom dom ut!!!

Och då tog festen nya vändningar...
Det blev sång, fast inte alltid rätt sång till rätt melodi.
Jag och Åsa körde "Öppna landskap" till tonerna av "Proud Mary"
Men vad fan gjorde det, ÖS var det iallafall.
Sen skulle jag köra "Rune ifrån Rone" och fick TOTAL BLACKOUT.
Kom inte på en endaste textrad.
Inte ens refrängen!?

Min moster sa :
Men sjung nu den där "Rone ifrån Rune" nu då´ra...
Då kunde jag inte sjunga alls.
För jag höll på att skratta ihjäl mig :)





Klapp & Klang.



Sen tog självaste Don Corleone upp guran.
Det blev...
Bara lite PLINK...
PLONK...
Och han hade tappat hela sin reportoar från ungdomen.
Han var tydligen väldigt vass på CORNELIS på den tiden.
Igår...
Blev det PLINK...
Och plonk :)

Men det SÅG bra ut iallafall!!!!!

För nu är det färdigbloggat om festen igår.
Men som sagt, jag återkommer för jag misstänker att det ligger RÄTT SJYSSTA bilder i sambons mobil.
Dom bjuder jag på lite senare.
Nu ska jag duscha och vi ska på Kaninutställning med vänner :)
I´ll be back!
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Kicken

Lovar att vara där nästa år om det kommer en inbjudan/ Kicken

2009-08-03 @ 22:36:35
Postat av: Bloggaren herself

Tjena Kicken!

Skickar garantrat en inbjudan till nästa fest, bara jag får din mailadress ;)

Vi behöver en TRILLING i våran HÅR-DUO!

Då kan vi headbanga ihop, jämnföra balsam o schampoo kanske.

Kram Madde

2009-08-04 @ 18:51:20
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0