Transportdag.

Idag har det verkligen varit en transportdag.

Alltså en dag "i väntan på" imorgon.
Börja-jobbadagen.
Jag har inte gjort ett dugg av det jag hade på "To-do-listan" jag hade skrivit iordning innan semestern...
Fönsterputsning, garderobstäd inne hos sonen, tvätta vissa gardiner...
M.m...
Måste jag tyvärr tillägga.

Men å andra sidan har jag haft en UNDERBAR och kul semester med vänner och släkt.
Och hunnit med att fixa iordning garaget.
Det jag skulle göra, hinns väl med såsmåningom.
Sommaren är ju inte slut ännu.
Och trots full fart så känner jag mig utvilad.

Snart är det läggdags.
Känns konstigt att lägga sig så tidigt.
Jag har ju blivit värsta NATTUGGLAN.
Varit uppe till 23, 24, 01, 02...
Inte så mycket JAG, men nu är det tillbaka till VERKLIGHETEN.

Jag har suttit och funderat på det här med sonens rygg.
Jag hoppas verkligen att det blir bra.
Känner mig lite orolig faktiskt.
Och jag hoppas att han får läka ihop utan en massa krav.
Skulle jag kunna ha en lång utläggning om vad jag menar med det, men det kan jag inte.
Det gäller att passa sina ord, fastän det BRÄNNER i fingrarna...

Idag har jag haft 4 besökare i boden!
Jag tro att denna veckan blir ganska bra.
Medeltida tältlägret är flyttat från Galgberget till Oscarsstenen.
Det innebär att ALLA promenerar förbi min lilla bod påväg till och från stan :)
Hurra!
Nu ska jag ju jobba, men jag ska be mamma och moster ha öppet när dom är hemma.

Inget sålt idag dock , trots besökare.
Men det fick jag senast i fredags :)
En mycket trevlig dam som var inne och handlade och ville ha MER.
Fast lämna in eget garn.
Apselut ;) sa jag, och gav henne mitt visitkort.

Och så har jag pratat med min granntjej.
Den yngre generationen.
Frågade om hon och hennes "Bonus-syster" har lust att ställa upp som sjalmodeller.
Hon verkade sugen, och skulle kolla med sin "syster".
Nu är det dags för kudden, imorgon...
Ja, ni vet...
Suck.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Tove

Grattis till solbrännan :D är avis måste jag säga, här regn o regn o regn. Hoppas du får en bra start på jobbveckan! Kram

2009-08-04 @ 10:32:56
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren herself

TACK!!!

Ja, jag är så glad att jag äntligen fått lite färg ;)nu när jag kan vara mer i solen och den inte är så stark för mitt ansikte.

Jobbet kändes segt idag...

Jag har LITE FÖR MYCKET roliga projekt jag vill pyssla med här hemma.

KRAM

2009-08-04 @ 18:54:12
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0