Aj, aj Kapten...

Vilken...
Djävligt tråkig dag det var igår :(

Vädret grått, grått, och SUPERMÖKT.
Jag hade nästan ingen värk alls fram tills klockan 13.30...
Så gjorde en hastig rörelse med armen att resten av VÄRKFRIA-DAGEN var slut.
Värken was back.

Vi tillbringade hela dagen framför tv´n.
Det blev "Nord & Syd" för min del ;)
Och så såg vi "Ice Age 3" allihopen.
Efter middag så var det Robinson-dags.
Sonen följer det, alltså följer vi det varannan vecka.

Men igår satte vi allt lördagsgodiset i halsen.
Det var pristävling och det ena laget vann...
MAT.
Men det var inte vilken MAT som helst...
Det var TVÅ KANINER!!!!!!!!!!!!

Och jag som ALDRIG känt mig BLÖDIG för slaktscener och är köttälskare blev  MYCKET UPPRÖRD!

Vafalls????
Var är hönsen?
Kaniner, DET VAR DET VÄRSTA!!!!!!
Nä, Leo titta inte på tv´n nu!
Stackars små FNUFFISAR!



( felstavat på Robinson ser jag ;)

Ja...
Det var JÄTTE-HEMSKT!
Och sambon skrattade.
SÅÅÅÅÅÅ hjärtlöst ;)
Sonen tyckte det var lite OTÄCKT och kul samtidigt.

Nåväl...
Det laget som vann kaniner, kniv och gryta hade som TUR VAR...
INGEN ELD!
Och rå kanin ville dom inte sätta i sig, så kaninerna överlevde igår iallafall.
OCH kaninerna hann pippa lite också, så kanske, innan dom har fixat en eld så kommer det nya små fnuffisar så kan dom äta upp DOM istället.
Eller inte.
Tillbaka med HÖNSEN som mat i Robinson, tack.

Så till idag.

Jag har varit ute i duggregnet på en promenad.
Kom hem och piskade på sambo och son som skulle till fotboll.
Order till höger och vänster ;)

Så sa jag till sonen:
Glöm nu inte att ta på dig UTANPÅBYXORNA ovanpå shortsen innan du går ut!
Så du inte blir kall...

Och till svar får jag:
"Aj, aj Kapten! "

Och först tänkte jag:
SÅ ska en slipsten dras!!!!!!!
Med stor tillfredställelse innombords ;)
Och sedan tänkte jag efter...
Hm, det där sa han minsann med en ganska stor portion SARKASM.

Well...
Bättre en snabb verkställning av en order med en portion sarkasm tillbaka...
Än INGEN verkställning av en order och BARA en SARKASM ;)



Det är iallafall FORTFARADE jag som bestämmer.
Kanske...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0