Överraskad!

Dagen har gått snabbt här...

Sonen vaknade efter någon timme från sin morgontupplur.
Han och sambon åt en sen frukost, och sedan hade vi paketöppning med mamma.
Och sambon hade som vanligt prickat JÄTTERÄTT till sonen.
Ja, det märks att dom har samma smak och att sambon VET vad en kille vill ha :)

Sonen vart nöjd med sina presenter.
Mamma och sambon fick verkligen SKRALA presenter av mig och sonen.
Pinsamt, men har man slängt sina pengar på behandlingar så har man...
Dom fyller snart år så det får bli bättre upp då.

Och jag...
Jag blev REJÄLT överraskad!
Jag fick en söt tomte av sonen, jag fick stickbok av mamma och hela Nord & Syd serien av sambon...
Och så var det slut med presenter, trodde jag.
Jag kände mig väldigt nöjd, för jag har fått spikmattan dessutom.
Men...
Det var tydligen en present kvar!
Från sambon och mamma.
Jag fick en...



Bakmaskin!!!!!
Wohoo!!!!

Har jag önskat mig en bakmaskin eller har jag?
Har jag saknat mitt eget hembakta bröd eller har jag?
Jo, det har jag!
Att baka eget bröd har ju inte direkt funnits på världskartan sedan olyckan.

Fast egentligen fick jag en DEGBLANDARE.

För sambon hade köpt fel.
Så när jag öppnade paketet så var det en hushållsassistent.
Och jag sa:
En hushållsassistent, hm, tittade på mamma, men det har jag ju redan en.
Som jag fått av dig och pappa, för några år sedan, som funkar prima...

"Nä, sa sambon, det är en bakmaskin."

Nej, det är en hushållsassistent, degblandare.
Nej, sa sambon igen, det är en bakmaskin, jag frågade ju affären efter en bakmaskin."
Mmm, men det är en degblandare, du har fått fel...

Sambon blev skitsur på affären och tyckte att dom förstört hela överraskningen, men det tyckte inte jag.
Det var ju bara att byta.
Så det gjorde sambon lite senare.
Så imorgon ska jag ÄNTLIGEN baka mitt eget SALTFRIA bröd igen.
Utan ansträngning :)
Tänk, så kan man ladda den på kvällen, när man lärt sig den, och få NYBAKAT bröd på morgonen.

UNDERBART!!!!!

Blev så himla glad och tyckte själv inte att jag var värd så fina presenter när jag varit så BEDRÖVLIG hela hösten.
Och köpt tråkiga julklappar till dom.
Men det tyckte tydligen sambon och mamma.

Jag måste börja TRÄNA på VÄNLIGHET igen.
Håller kanske en vecka eller två, om dom har tur ;)

Så blev det fikabesök av kusiner som skulle åka och kusiner som precis anlänt!

Supermysigt och full fart!
Kusin A´s döttrar, sötare än socker, körde racet med sonen.
Gick bra!
Han ville väl först hänga med oss vuxna, men sedan agerade han lekvärd och blev tydligen himla poppis.
När han satte sig för att vila i halvlek kom minstingen och drog han i armen och sa bestämt:
"KOM!"

Sonen hann pusta ut och så var det lekledardax igen ;)



Kusin med äldsta dottern på huvudet.



Hallå, kaninen, var är du????
Nä, inte var han där iallafall ;)

Vi fick i oss kaffe, godsaker och prat.
Vid två var det dags för uppbrott.
Jag skulle iväg till min nya sjukgymnast.

Spänd och nyfiken och ONT!!!!
Idag kändes det som om det var i grevens tid.
Har inte fått något AKUPUNKTUR-MORFIN på en vecka ju.

Kom och fick träffa min nya sjukgymnast Åsa!
Och henne gillade jag skarpt :)
Väldigt trevlig, kunnig, snäll, men inte MES-SNÄLL.
Mr Motomoto gjorde ett bra val att ge mig till henne ;)
Hon verkar vara det jag behöver nu, en spark i baken och någon som ändå stöttar.

Nä, hon gjorde bra intryck och bra akupunktur.
I like :)
Svettades av värk när jag kom dit, hon satte nålar och jag flöt bort i välbehag.
Så kommer ju värken när man kommer hem förstås men imorgon så...
Hoppas jag att den är VÄCK!

Promenad hem...
Och det är ju rea på stan!
Jag hade ETT stopp på hemvägen, INDISKA såklart ;)
Jag fyndade två riktiga Madde-klänningar.



129 kr styck, så det var det värt och nu blir det inget mer.
Nu är det färdigshoppat för den här månaden.
Pengarna ska räcka till...
Massor med annat!

Nu är jag helt slut här.
Har sett "Edward Scissorshand" med sonen och nu är det läggdags för moi.
Jag har haft en ond, men BRA och intensiv dag.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0