En doft av kossa...

Skulle byta i kaninburen förut...

Och vi har FÅTT ny halm från...
Ja, vi har fått det iallafall.

Och det märks att det inte är halm från ett HÄSTSTALL denna gången.
Utan från en KO-BONDE!
För det luktar liksom LITE halm och VÄLDIGT MYCKET LADUGÅRD!



Det luktar KOSSA!

Och som alla vet så har jag ju kaninen i matsalen.
I hjärtat av lägenheten.
Och här sitter jag i min tv-soffa och känner att det doftar ladugård.

Ok...
Jag får LÅTSAS att jag är ihop med en kobonde och att vi bor på världens minsta bondgård med bara 2 rum o kök och INGEN GROVFARSTU...
Och att han måste hänga LADUGÅRDS-KO-DOFTANDE-JOBB-OVERALLEN i köket.
Och att det luktar in i vardagsrummet.
Ja, det låtsas jag ;)

För jag har TYVÄRR inte RÅD att gå och köpa ny halm just nu.
Nästa gång måste jag ha HÄSTSTALL halm för det luktar mycket trevligare.
Tycker jag.

Så till en halvtaskig bild på Leo.
Mörkt i lägenheten och blixten gick inte av.

Låt mig presentera en BITTER KANIN i ett ÖDE LANDSKAP:



Ja...
Här sitter han.
På sin lilla GOSEFILT på matsalsmattan.
Inga dyra stolar att gnaga på.
En pinne som HAN HATAR, strategiskt placerad framför hans NOS.

Livet är så djävla tufft så man nästan smäller av när man inte har några stolar att förstöra, inte har lust att gnaga på en av matte utvald pinne och inte kan öva kaninhopp.
Och apselut inte villa vara i sin bur.
För den är ännu tråkigare.

Han är inte mycket för att gömma sig i sitt hus.
Nä, han vill vara fri.
Men nu har hans "skog" blivit ett KALHYGGE och då är han bitter.
MYCKET BITTER.

Jag fruktar HÄMD.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0