Full rulle...

Idag har det faktiskt varit full rulle.

Även om jag suttit mestadels i soffan sedan jag kom hem från akupunktören.
Det blev lite lunch.
Så kom min bästis med bebis och man.
Och med risk för att bli tjatig men...

Jag vill äta upp ungen, kidnappa henne, pussa ihjäl henne, gosa sönder henne.
Kramas :D
Ja, som jag oxå har skrivit förut är hon så söt och go, att jag får abstinens bara dom försvinner ut igenom dörren.
Å då var dom ändå här i tre timmar, det kändes som TRE MINUTER!

Sambon var hemma på lunchrast och försökte vara lite GULLIG mot bebisen...

Men hon började stortjuta.
Han har ju inte direkt hunnit träffa henne så mycket, så hon kände nog inte igen den skäggige mannen som försökte vara kärvänlig.
Katastrofen var nära ;)

Min bästis glömde lite bebiskläder kvar här och jag begravde näsan i kläderna och höll på att sniffa sönder dom.

Det luktar bebisen och abstinensen blev ÄNNU större.
Då hade dom gått bara en halvtimme tidigare.
Jag skrev precis ett sms att "Vi måste ses SNART igen".
Som jag längtar :)

Nä, som jag skrev sist, jag är KÄR i lilla sockersmulan.
Och jag längtar VERKLIGEN tills jag blir FRISK, för jag vill vara BARNVAKT.
Jag vill ha mycket, mycket, mycket GOS-TID.

Det lustiga är, att jag VERKLIGEN inte är eller blir sugen på fler barn.

Jag har nästan trott att jag skulle bli mer sugen, för att jag umgås med min bästis och hennes bebis.
Men det är snarare tvärtom.
Jag blir bara mer och mer bestämd över att jag är färdig med det.
Jag känner mig mer som en MORMOR faktiskt.
Jag ser fram emot att vara barnvakt och få godbitarna med en liten bebis.
Och är det NÅGOT jag är bra på...
Så är det att vara barnvakt.
Mycket bus och pyssel lär det bli.

Så nacke, läk, läk...

Jag har SÅ MYCKET jag vill göra när DU har terroriserat mig klart ;)
På minussidan blir det då TYVÄRR idag att jag har gosat, hållit mycket bebis idag.
Vilket gjort att jag fått värk.
Men VISSA saker ÄR värda att offra sin nacke för.

Ja, det blir kanske lite tjatigt om lilla bebisen, men jag är som sagt kär :)

Så när dom försvann så kom kusiner, mamma och en moster.
Det var rådslag angående julaftonen.
Mat skall fixas och lite sådant.
Nu blir vi som jag skrev häromdagen några fler än vad som var planerat, så det kräver lite mer instatser och mat.

Men från min sida blir det ju tyvärr inget hembakt bröd, inget hemgjort godis, eller någon hemlagad mat.
Det blir KÖPEMAT, köpegodis och köpe bröd.
Men det blir GÖTT ändå ;)
Imorgon åker jag och mamma med våra respektive listor till affären, tidigt, och fixar det.

Så på julaftonsmorgon och förmiddag så ska jag ta det ÜBERLUGNT, så att jag fixar hyfsat många timmar resterande av dagen.

Vi ska vara hos min äldsta moster och ska dit vid 13.
Får jag supervärken, och den inte går över, så kan jag i värsta fall bara promenera hem till min räddande soffa.
No worries.
Nästa år, firar vi kanske här igen.
För DÅ, är jag ju FRISK :)

Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0