Miniräknare & Fusk!

God morgon!

Jag för en GOD morgon är det verkligen :)
Jag hade klockan ställd på 06.
Kuckelikuuuuu!!!!!!!
Upp och hoppa, snigelsoppa!
Vid sju var jag färdig för promenad till sonens skola.

Det var dags för årets FÖRÄLDRARSAMTAL!

Och SKÖNT nog kunde jag och sonens far få oss till livs att sonen är:
Ett geni!!!!!

He, he, nej inte riktigt kanske, men iallafall:
Studieinriktad, bra kompis, något pladdrig i klassen ibland (arv från hans mor ;) bland annat.
Bara plus typ :)

Skönt att han åtminstone MER ett DYGDEMÖNSTER i skolan, än hemma ;)
Känns som vi har lyckats NÅGELUNDA med våran uppfostran då.

Och i matte verkar det gå riktigt bra tycker fröken.

Medans SONEN inte tycker att det går riktigt lika lysande.
Han är dock lite för snabb med att säga att han inte kan något, och sedan när han väl tittar så kan han det.
BRA!
Har säkert skrivit det förut, men då skriver jag det igen:
DET är något han INTE ärvt av mig ;)

Nu ska jag inte skriva:
"Ett arv från Larssons-släkten att vara kass i matte."

För då får jag väl SKÄLL från "en del" håll.
Och skäll för att jag drar ALLA kära släktingar över en kant ;)
Men jag kan ju säga så här...

Det är en ÖVERVÄGANDE del av INDIVIDER i Larssons-släkten, MIG INRÄKNAD, som har lite svårigheter med SIFFROR och matte...
Matte-dyslektiker ;)
Det har inte sonen iallafall fått i sin genbank, han har ärvt sin fars supersnabba mattegener!
Piju!

Han är REDAN snabbare i HUVUDRÄKNING än jag.
Och han går bara i trean...
Min sambo får numera köra matteläxan med sonen, för om jag skulle göra den så hade jag behövt en miniräknare att tillgå.

Och det skulle kännas SÅ FEL att jag skulle som 38-åring skulle sitta med en 9-åring och behöva FUSKA.
FEL signaler liksom.
Och när dom dessutom snart börjar med GÅNGER då är det DEFINITINT kört ;)
Jag kan väl 1:ans och 2:ans tabell.



MEN...
Jag kan ju så mycket annat så matte känns...
ONÖDIGT.

Efter föräldrarsamtalet så blev det en promenad runt stan.
Och på väg hem, på Södertorg...
Så fick jag se att BRÖDBODEN var öppen!
Å LUSSEBULLE LUKT letade sig ut.

Jag stod utanför som en UTSVULTEN gammal St Bernadshund och...
Drägglade ;)
Nämen jag gick välan in såklart och köpte LYX-LUSSEBULLAR!



MUMS!
Lussebullar med russin och lite mandelmassa och lussebullar med KOKOS och mandelmassa.
Här skulle det NJUTAS.

Men det tog sig mest MISSBRUKAR tendenser istället.

Jag kunde liksom inte vänta ens tills jag fått av mig ytterkläderna ens.
Utan in i kylen och fort fram med smöret och...
SMOCKSA i mig, vid diskbänken
Verkligen omysigt och mindre njutning ;)



Ja...
Exakt så här.

Men jag har ju bullar kvar så...
Det kommer njutas i eftermiddag också till kaffet.

Värken är diffus idag :)
Mycket bra!
Men...
Att bära hem tre bullar, ca 500 meter gjorde att det började köra igång i nacken :(
Det är sjukgymnast-tajm imorgon så jag får ta och fråga VAD det beror på.
Men värken försvann iallafall direkt när jag la ifrån mig påsen så DET känns bra.

Så dagens status är låg värk om jag INTE BELASTAR!
Men jag är nöjd iallafall.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0