God Jul!

Vaknade rätt tidigt här...

Och den förväntasfulla, FAKTISKT, julstämningen jag kände igår...
Är borta.

För det första jag tänkte på var att sonen ska vara hos sin pappa hela dagen.
För första gången på nio år ska han slippa delas upp på julaftonen och vara på ett ställe.
Vilket jag varit HELT OK med hela året.
Tills idag nu på morgonen.
Då kändes det INTE OK!

Det känns sorgligt och saknesamt.
Jul utan sonen.
Nä, det känns inte bra alls faktiskt.
Men jag får stoppa undan min EGO-SORG och tänka att:
Det är mitt år nästa år!

Åsso saknar jag gran.
Och julpynt.
Har inte ägnat det en tanke förrens idag, på själva julaftonen.
Det har kännts självklart att inte pynta så mycket, men idag hade jag velat haft det.
Fast om jag känner så, endast på julaftonen så överlever jag.
Hade varit värre om jag hade gått och känt så hela december.
MYSKO!

Klockan är 08.30 och jag sitter och överväger om jag ska gå ut och gå en promenad eller inte.
Är lite rastlös, så kanske jag gör det.
Vi ska ju ine vara borta förrens klockan 13.00 så jag har gott om tid.

TYVÄRR så värker det i min nacke och arm idag då´ra.

Men det ligger just nu mellan låg värk och mittemellanvärken.
Kanske en promenad skulle vara bra, så jag får igång musklerna lite.
Lär ju sitta en hel del resten av dagen så...

Ja, det blir nog en liten promenad.
Så till alla, från mig:
GOD JUL och vi ses imorgon :)
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0