Gotland tillhör inte Sverige...

Idag är det kallt.
Och GLASHALT...

...märkte jag på min lilla rehabpromenad.
Det var till att hålla sig längs gräsmattekanter, för annars halkade jag bara omkring på trottoaren :(



Inte bra med whiplashnacke att halka till och vifta med armarna.
Det gör ont.
På hemvägen gick jag igenom innerstan, där är fördelen att det är kullersten och det blir liksom inte lika halt som asfalt.

Så till min lilla mail...
Och lite åsikter om mitt BRANDISINLÄGG igår ;)

I ett mail stod det:

"Jag vill bara säga en sak:
Jag tror dom fått STORHETSVANSINNE...
Hur mycket biljetter tror dom att dom ska sälja på ett Kafé-program (Kaffeprogram)"

Ha, ha, ha...
Ja...
Det var inte JAG som skrev det ;)

Så var det någon som undrade:

"Det måste varit ganska längesedan du var på en Kiss konsert...
Hoppas du fattar att du inte kommer få speciellt BRA PLATSER på en Kiss konsert för 695kr.

Nä...
Jag ANTAR att jag skulle få en plats VÄLDIGT LÅNGT BAK...
Och att jag förmodligen bara skulle se Paul Stanley som en liten PRICK längst där framme på scenen.
Och behöva titta på storbildsskärmen...
För övrigt har jag faktiskt aldrig SETT Kiss live.

Men "MY POINT WAS" att jag HELLRE skulle gå och se NÅGOT BERÖMT för dom pengarna än att gå på en BRANDIS-gala.
Hellre en Paul Stanley-prick på en scen, än SOS-Henke i kostym...

Så var det någon som skrev:

" Du, nu var det faktiskt SVERGIES SEXIGASTE BRANDMAN som skulle koras.
Det vet väl alla i hela världen att Gotland INTE TILLHÖR Sverige!"

Ooooh, har hela BRANDSTATIONEN slängt sig på mailen och ska FÖRSVARA sig här eller??? ;)
( Nä, dom läser nog inte detta hoppas jag;)

Nä, igen...
Som LOKALPATRIOT så vet väl även JAG...
Att gotland inte tillhör Sverige i VÅRA EGNA gotländska ögon!
Men rent VERKLIGHETS-MÄSSIGT gör det ju det.
Så att...
Det var ju synd att inte S.O.S Gäsp kvalade in med en enda brandman ;)

Så var det någon som skrev:

"Undrar vem som kommer gå på den där galan egentligen?"

Ja, tänk DET undrar jag också!

Jag gissar att det blir Brandisarna med NÅGRA NÄRSTÅENDE kanske.
AMBULANS-SMURFARNA med NÄRSTÅENDE.
Några SNUTAR med NÄRSTÅENDE.
Några POLARE till OVANSTÅENDE som fått friplåtar.
Och polare till polarna som OXÅ fått fribiljetter ;)

Och några som fått FRIBIJETTER som så FLITIGT LOTTAS UT i GT ( Och förmodligen GA, men den har inte jag...)
Jag kan bara inte TÄNKA mig att någon skulle gå dit och slänga ut 695 kronor.
Tänk om man är fru och man, då är det 1400 nästan, så när som på några kronor.

VISST...
Det kunde kosta bli lite billigare och bara gå dit och DANSA.
Då låg priset på 200 kr.
Så då är det DÄR det smäller till folkmässigt, men jag är tveksam.

Jag ska studera mingelbilder när det blir AKTUELLT ;)

Nu är det duschdags.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0