Känslan är ?????

Jag vet inte, men det känns konstigt.

Det är något med VÄRKEN som känns annorlunda!
Den känns BÄTTRE.
Eller något är annorlunda.
Jag HOPPAS det håller i sig.
För HELLRE den annorlunda känslan än "den vanliga".
Jag kan inte förklara riktigt.
Hm...

Från en VÄRK till en fest...
Brandisfesten.

Läste i tidningen idag att det kommit 900 pers på den där festen.
900 hundra.
HUR MÅNGA av dom betalade 695 kronor?
Jag är MYCKET SKEPITSK.
Mycket tvivlande.
Jag TROR att dom har gett ut en MASSA friplåtar till höger och vänster iallafall, för att få ihop folk.
Även om dom SKRIVER mig det på NÄSAN, vägrar jag tro det!

Och "Årets Brandis" blev PRAKTIKANTEN!
Hon som var med i typ första, kanske andra också, programmet och stod brevid dom andra STJÄRNORNA och lärde sig ;)
Sambon GAPSKRATTADE när han läste det.
"Stackars Brandisar, praktikanten vann..."

Ja, hon har väl stor släkt och många kompisar ;)

Och appropå gala, ikväll ska jag faktiskt se "Svenska Hjältar-galan":)

Jag är i vanliga fall VÄLDIGT allergisk mot såna där ANDRA galor och ser det ALDRIG!
Men den här brukar jag se och jag brukar GRÅTA!
Det brukar vara så känslosamt så jag gråter till och med MER än Lillbabs, som ALLTID tjuter som besatt.
Mark Levengod sa idag att detta är en FEST, en hyllning till vanliga människor som visat civilkurage och medmänsklighet.
Jag håller med, och tittar.
Och förmodligen GRÅTER MASSOR.
Sticka lugnt.







Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Madde!

Så glad jag blev över ditt besök! Du är så välkommen tillbaka. SOS Gute känner jag ju varmt för, gotlänning som jag är, men att praktikanten vann? Jag såg det i tidningen i morse och funderade över på vilka kriterier hon vunnit, klart snyggast är hon ju, men var det en skönhetstävling?



Kram Ingrid

2009-12-14 @ 18:59:35
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0