Mattetalet mamma inte fattade...

Värken håller i sig :(
Inte bra alls.
Men det blir väl bättre tills imorgon, hoppas jag.
Inga depp ännu.

Så hade vi läxläsning här...
Jag hade delat upp det i två omgångar, så att inte sonen skulle ruttna.
(host, host)
Vi körde läsläxan...
Gick UTMÄRKT!

Så fick sonen göra första mattetalen.
Dom FATTADE JAG.
Så började sonen ledsna på läxläsningen.
Och jag ser sista mattetalet...

Och jag FATTADE INGENTING!!!!
Jag läste och läste och fattade NOLL.
Sonen trixade son faaaan och ville bara slippa och jag...
... säger:
Jamen då lägger vi ner det här en stund så tar vi det när DU HAR VILAT lite...
Så ska du se att DU FÖRSTÅR DÅ.

Well...

Snacka om att jag ALDRIG skulle ha låtit min son slippa LÄXOR så snabbt OM JAG FATTAT vad han skulle göra!!!!

SÅ PINSAMT!!!!
Jag fattade inte ett läsmattetal för en nio-åring.
Herregud.

Jag pratade med en NÄRA VÄN, i samma ålder ;) och hon sa direkt:
"Nämen åh, såna där LÄSMATTETAL det har jag heller aldrig fattat.
Det får man ju ångest av, nej fyyyy!"
Jamen ELLER HUR!!!!!

Och när vi lagt på:
Piju, I´m not alone ;)

Jag försökte läsa igen och...
Jag var fortfarande lika...
KORKAD.

När sambon kom hem kastade jag RASKT över matteläxa-bestyret på honom.
Sonen ville inte, gap och skrik...
Men så FÖRKLARADE sambon/mattegeniet för sonen, och så var det talet löst!

Jag HADE kunnat vara med och lyssna, OCH KANSKE LÄRA MIG, om jag inte varit UPPTAGEN av Facebook just då ;)

Sambon kommer ut och TEATERVISKAR:
"Alltså FATTADE DU inte det där mattetalet?????"

NÄ!!!!
Hur så????
Jag är mattekorkad, OCH....

Han bara skakade på huvudet och HÅNLOG!

Ja, jag har ju iallafall aldrig SAGT att jag skulle vara bra på matte.
Snarare TVÄRTOM.
Min trovärdighet som MATTE-LÄX-MAMMA börjar...
Ja, jag undrar när ballongen spricker och man är AVSLÖJAD som mattenolla av sitt barn;)

Avslöjandet ligger VÄLDIGT NÄRA nu...

Annars har jag en GREJ jag måste skärpa mig med...

Är Tradera!
Jag FYNDAR virk&stickmönster till vansinne.

Till vilken nytta JUST NU, frågar jag mig själv?

Men ALDRIG har det väl funnits SÅ UNDERBART, många, fina mönster som just nu.



Det är så vackra sjalar så ni anar inte!

Som det känns IDAG...
Så kommer jag behöva sälja av min MÖNSTERBANK, för jag kommer aldrig kunna göra ett hantverk igen.

Men om jag är VÄRKFRI imorgon så kanske jag kan virka för fullt, om ETT ÅR.

Det som är positivt är:
Att det är faktiskt uppiggande för humöret när mönstren dimper ner.
Och jag sätter mig och LÄSER mönstret ordentligt, funderar på garn, vad man skulle kunna göra om, kanske förbättra, osv.

Härom veckan fick/köpte jag tex detta mönster...



Lovely eller hur ? :)
Ja, och detta är ett av dom "FULASTE" mönstren jag köpt, för 10 kr...

Jag blir ju FAKTISKT sjuk själv av "habegär" när jag trollar fram sjalar.
Jag tycker själv om mina skapelser.

Och jag blir SJUK av TILLVERKARBEGÄR när jag ser allt jag har att TILLGÅ i min mönsterbank.
SJUK...
Och av det jag skapar SJÄLV i mönsterväg.
SJUK.
Och LYCKLIG att veta hur mycket fint jag ÄGER.
Och ledsen.

Men det är just idag...
Fast denna månad och nästföljande månad är det INKÖPSSTOPP.
Med tanke på min ekonomi.
Idag vann jag dock ett mönster på en LJUVLIG barnkofta för 1 kr.

Den ska jag svänga ihop så fort jag kan till min bästis dotter.
Om ett år ;) typ.

Nu har tydligen sonen och sambon tydligen bestämt att dom ska spela schack...
Nämen så att...
GENIERNA kan väl roa sig med det...

Så får DUMSKALLEN se på den INTELLIGENSBEFRIANDE tv´n!
Sticka lugnt.












Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är väldigt tacksam över att om vi nu får barn någon gång att Lasse kan det där bättre.. Uppdelningen är liksom redan klar - jag tar allt med språk å Lasse allt trist tekniskt.

2009-12-03 @ 09:30:23
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, vi har det upplägget här också...

Numera.

För förut var det faktiskt så att matteläxan, när den var SUPERENKEL, låg på pappas veckor.

Nu, är det blandade läxor och talen, IBLAND ;) svårare... Då får Denny ta det.

Jag kommer också BARA sköta skriv, läs och dylikt.

För att slippa behöva ta fram en miniräknare ;)

2009-12-03 @ 18:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0