Ingen vispgrädde!

Jag började dagen med LITE pyssel här.
Vakna, frulle, kaninbur, sätta in en lätt tvätt, ut med lätta plastsopor...
Och nacken höll.

Så sparkade jag upp sonen och sambon vid 9.45.
Sambon skulle städa och vi skulle hålla oss "ur vägen".

Sonen skulle ut på stan att leta julklappar för sina julklappspengar.
Vi gick öster, hästgatsbacken, in på Lekstugan och inte ens där hittade sonen något han ville ha.
Jag hittade däremot ett BILLIGT vuxenspel, som ska invigas på nyårsaftonen.
Vidare gick vi till Kaffe&Chokladbutiken och drack varm choklad.
Vi höll på att somna.

GOTT, men ingen vispgrädde tyvärr, både jag och sonen var väldigt inställda på det!
Men det hade dom SLUTAT med!?
Hur kan man sluta med grädde till varm choklad, undrade vi.

Sonen blev putt för han ville egentligen gå till Bageriet, men jag tyckte att Kaffebutikfiket var närmast.

Så blev det en snabbis in på Atterdags, men vi handlade bara 4 små saker den här gången ;)
Vi lärde oss av misstaget förra gången.
Kommer hem här, vi hade varit borta i tre timmar och sambon låg och sov!
Inge städ, för han hade ramlat i trappen och slagit i svanskotan :(

Jaha, då hade vi hållit oss borta ganska länge i onödan.

Mamma ryckte in och gjorde ett tacksamt NÖD-STÄD!
Jag dammsög kök, serveringsrum och sonens rum...
Sen tog det stopp och VÄRSTVÄRKEN gjorde sitt inträde för första gången på tre veckor.
Jag blev galen!

Galen på allt och galen på den här djävla whiplash-situationen och tänkte att jag kommer aldrig kunna göra något mer belastande igen.
Jag ger upp.
Fan-i helvete.
Och så har jag suttit här och försökt vila bort smärtan, men det går inte.
Det bara maler på, och jag skiter i vilket.
Fuck it.

Pratade med en kompis om nyår och vi kom så långt att vi bestämde Marängswiss iallafall ;)

Alltid något.
Har satt en deg i bakmaskinen som är klar vilken sekund som helst.
Blir spännande och se hur det slutar...
Och hur det smakar.
Jag lär väl återkomma.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0