Spänt läge mellan mig och brallan...

Ikväll blir det en tidig kväll.

Jag har varit på behandling och har lite ont.
Men jag vet ju att imorgon när jag vaknar kommer jag må PRIMA.
Eller jag HOPPAS det, så det inte blir något bakslag.

Jag är dessutom ganska trött.

Blivit mer motion än vad det brukar numera, men DET är enbart bra.
Satte på mig ett par byxor som jag inte haft på LÄNGE...
Och det var SPÄNT.
Spänt läge mellan mig och brallan kan man säga.
Ställde mig då följdaktligen på vågen.

Har gått upp ett kg till, så jag har gått upp 3 kg sammanlagt nu.

SURT :(
Men å andra sidan så rör jag inte mycket på mig, äter dubbelt så mycket.
Så 3 kg är väl acceptabelt för 18½ veckas ganska omobil sjukskrivning.
Men NU...
Är det VERKLIGEN skärpning på SNASKINTAGET.
Lussebullar och dylikt.
Nu så ska dom motioneras bort.
För GÅ kan jag iallafall göra utan att få värk.
Så om två, tre veckor så ska mina byxor och jag vara sams igen ;)

För att då FORTSÄTTA på den fåfänga linjen...
Mina påsar under ögonen har krympt ;)

Så mycket som jag har grinat, haft värk, varit dötrött, ja, ALLT det där ni vet.
IDAG, efter veckor med SUPERPÅSAR under ögonen så...
Börjar jag se RÄTT NORMAL UT!!!!!

Men jag antar att eftersom jag sover bättre, haft mindre ont och då földaktligen GRÅTIT mindre så ser jag MYCKET piggare ut :)
Tack o lov.

Fast det som INTE ser bra ut däremot är hyn.
Och det är välan typiskt rosacean.
Men jag tror även DÄR, för det är ju även en STRESSJUKDOM...
Så har jag haft SÅ MYCKET NEGATIV stress så nu, när jag börjar må LITE bättre.
Slappnar av lite mer och...
DÅ kommer rosacean i 200 knyck och slår till rejält.

Jag har varit lite knottrig och någon blemma hit och dit.

Men nu är det superknottrigt i hela fejan och MÅNGA onda blemmor.
Jag befarar det värsta, men jag hoppas det vänder det också.
FÖRDELEN är ju att jag är sjukskriven så jag behöver inte visa mig bland folk...
Så det hinner nog lägga sig det med tills nacken är frisk.
Förhoppningsvis.

Nu ska jag sluta vara utseendefixerad, pussa på sonen och fixa lite kaffe.
UTAN lussebulle såklart ;)
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0