Tårta!

Idag vaknade jag...
Med värk!

Ja, om NÅGON kunde förklara HUR den här "sjukdomen" eller vad fan det nu är, funkar.
Då skulle jag vara djävligt glad.
För jag fattar verkligen inte det här alls.
Igår kände jag ju inte en VÄRKANDE NERV någonstans.
Och idag bränner det och sticker igen.
???????????

Men det har varit något mittemellan den diffusa värken och mittemellanvärken.
Så jag har överlevt.

Det blev promenad iallafall.
Och så var mamma och jag bjudna på kalas.
(Sambon oxå, men han jobbade.)

Det blev söndagsmys med tända ljus, kaffe och smarrig tårta, marängtårta.
Min bästis SPECIALITET :)



Så att...
Jag tog 2 ggr, stora bitar, smockade i mig rejält ;)
Mamma tog en bit.
JÄTTESMAL bit.
Suprise ;)

Så när vi var på väg hem så säger min mor:

"Ja, ikväll då är det en JÄTTEBRA film med hon den där Skropopen..."

Skropopen?
Menar du inte Isabella Scorupco?
"Jo, just det ja, Isabella, ja..."

Amen lägg av...
Jaha du, du menar den där "JÄTTEBRA" filmen med MICKE PERSBRANDT, Solstorm, som går ikväll????
Vadå jättebra film med Scorupco...
Det är ju DIN FAVVO mamma, Micke Persbrandt!!!!!

Och mamma blev superröd, av NÅGON ANLEDNING!
Man kan ju inte ens nämna hans namn...

Min mamma är supertänd på Persbrandt.
Hon påminner om småtjejerna som sitter i publiken i "Idol".
Hon dyrkar marken Micke går på.
Jag skulle inte bli förvånad att OM hon skulle RÅKA komma i närheten av honom skulle hon brista ut i ett :
"Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..."

Men ikväll är det HOLY-SUNDAY för mamma, för det är Persbrandt på tv.
Hurra ;)

Nu blev det någe fel på texten här, den blev MEGASTOR...
Och lila, får inte tillbaka den mindre svarta :(
Jag avrundar.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh lilla darlingen!

Det lät alldeles smarrigt det där med tårta. Vem var det som firades??

Du ska se att det kommer ge sig med värken - det kommer vara fler å fler dagar som är värkfria eller värkhanterbara. Låter spännande med akupunkturen, du får berätta allt i jul. Vi kommer den 23/12 å stannar i två (!!!) veckor.

puss å kram

2009-12-14 @ 11:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0