Alla hjärtans dag...

Vi fick en väldigt mysig Alla hjärtans dag...

Det blev bio på eftermiddagen med Lovely och son.
Vi var och såg "Bolt" som bjöd på skratt.
Jag var dock inte lika förtjust som dom andra.
Jag tyckte den var bra men inte jättebra.
Men man skrattade...
Och jag ville ta med mig Bolt hem och pussa hans blöta nos.

Sen skulle vi gå och äta.
Det blev dock lite halvstruligt för vi var alla lite halvsvultna.
Hipp som happ bestämde vi att vi skulle till Munken.
Ungarna protesterade, dom ville till Mackedonkan...

Gnäll vid bordet från ungarna.
Jag insåg att jag INTE kunde äta något från den billiga menyn, utan var tvungen att ta den dyra maten.
Då började jag oxå gnälla.
Den hade jag bara inte råd med.
Nån ville absolut inte ha hamburgare.
Hungern REV i allas magar...

Snabba beslut.
Vi drog från Munken och in på Torgkassen.
Tortillias hemma.
Mindre salt för mig och barnen blev GLADA.
Maten var klar rekordsnabbt och vi TRYCKTE I OSS som om vi aldrig sett mat förut...
Iallafall vi vuxna.
Ungarna var mätta efter 1 tortillias var.
Det fanns annat som lockade innan Melodifestivalen.
Guitar Hero ville dom helst hinna med oxå.

Vi andra hamnade i PALTKOMA efter maten.
Jag var tvungen att sätta mig från och till när jag dukade av bordet.
Men med lite kaffe och en stor GODISSKÅL på det så var vi "fit for fight " när Melodifestivalen drog igång igen.
Sambon förstod inte hur vi kunde trycka i oss mer DIREKT så där på maten.
När vi klagade på hur mätta vi var...
Vi fick förklara det där med att vara KO och ha 4 MAGAR.

Och Melodifestivalen...
Ett rikigt lyft från förra helgen.
Mycket bättre melodibidrag.
Vi satt och kände oss himla oroliga för startbidraget, Lilli & Sussi.
Platt fall, fiasko???
Men tji fick vi och det slutade med att vi tyckte dom VAR BÄST!!!
Det var den låten som satte sig bäst och man blev glad :)
OCH...
Dom obligatoriska Lilli & Sussi-stegen satt fortfarande som en SMÄCK.

Måns / Mums-Mums var förhandstippad och den låten satte sig oxå.
Men...
Ett stort minus för PUSSYCATDOLLS-dansbrudarna i bakgrunden.
Han hade fixat det själv tycker jag, nu satt man bara och irriterade sig på att dom stod och ÅMADE sig som GO-GO-dansöser.
Så såg vi film på det.
Det blev verkligen en lång, kul mysig dag igår, med trevligt sällskap.

Jag avslutade kvällen med att se på mitt favoritprogram " Djurpolisen Houston "...
För er nu då som kanske tror att jag inte bryr mig om plågade djur så gör jag FAKTISKT det.

Bara just när det gäller som KONSUMENT med en liten plånbok så väljer jag att INTE se, fast jag vet.
SOM ALLA ANDRA...

Hade jag haft mycket pengar hade jag troligtvis haft råd att köpa kött från glada nötkreatur som dom som bor i Hejnum.
Dom som har KLIMASKINER och får ÖL och god mat hela dagarna.

Tyvärr köper jag kött från säkert sönderstressade kossor som bryter benen på väg in till slakt.
Tyvärr så köper jag kuddar från gäss som plockas levande ( som sagt )...
Eller ägg från hönor som TROTS att dom är lösgående numera mår SKIT.

Men som jag skrev...
Jag älskar djurprogram som Djurpolisen.
" Inspector Max Mixon " som räddar en utmärgald, strykrädd, loppinfekterad, fastkedjad hund som har en ELAK ägare.
" Cheif inspector Jim Boller " som räddar hästar och allt möjligt på löpande band.
Djur som far illa för att deras ägare plågar eller överger dem.
Och sen allt som oftast får komma till nya kärleksfulla hem.
Då får jag en tår i ögat och vill adoptera ALLA djur själv.
NU ska jag duscha.
Återkommer senare med VIKTMOBBNING.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0