Förklara...

Vi hade tänkt oss ha en lugn hemmakväll.
Men så blev det inte...
Kompisen ringde och frågade om vi inte skulle komma ut och se Let´s Dance.
Hennes dotter ville det.
Ok, såklart vi kommer sa jag.

Jag hade ju egentligen den där "Olle Ljungström dokumentären " som hägrade, men jag kan ju se reprisen.

Så vi åkte ut och såg Let´s Dance.
Och skrattade så vi TJÖT framför tv´n.
Igår var det ju bara hur kul som helst.
När Magnus Samuelsson dessutom lyfte Tony på raka armar då blev det ju ännu högre voylm i soffan.
Det var rena rama SEXÅRSVERKSAMHET på Let´s Dance igår.
KUL.

Så ringde en av mina kusiner igår.
Jag har en del kussar ;)
Vi snicke-snackade om lite grejer och så på sluttampen kom vi in på hans nya jobb.

Jag undrade vad det var för jobb han hade sökt/fått.
Och han sa det och förklarade VAD DET GICK UT PÅ.
Jag fattade ingenting.

Försökte koppla ihop hans nya jobb med sådan´t som han jobbat med förut.
Nja, sa han och förklarade igen, lite mer PEDAGOISKT.
Jag fattade fortfarande inte ett smack men man vill ju inte VERKA KORKAD så jag försökte iallafall få grepp och knyta ihop säcken.
Det blev fel igen.

Han drog ytterligare en snabbare förklaring och jag sa :
Jahaaa, ok, nu förstår jag lite bättre.
Gjorde jag APSELUT inte kan jag avslöja...
Men nu ville jag VERKLIGEN inte verka mer korkad än vad jag redan visat att jag var.
Så jag försökte inte köra med någon ny slutledningsgissning, jag var TYST.

Jag tänkte när vi lagt på att det märks VERKLIGEN att vi lever i två skilda världar.
Här lever jag på lilla gotland med ett KOMMUNALT  jobb.
Personlig assistent.
Familjebubblan.
Liten stad, där en LUNCH på stan med en kompis känns LYXIGT och världsvant.
Ja, ni som lever som jag vet vad jag menar...

Och han...
Lever i storstan.
Har koll PÅ ALLT.
Träffar "THE INNE-personer" hela tiden ( INBILLAR jag mig )
FLASHIGT jobb, som jag inte fattar.
Men...
När vi träffs är vi LIKASAMMA och det är ju huvudsaken iallafall.
Nu ska jag ut i SOLEN och promenera.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0