Comeback.

Idag började jag skratta för mig själv på väg till jobbet.
Åt Peter Forsberg.
Förlåt, men den där foten " han går och släpar runt på "...
Ja, nu är den paj igen och säsongen hann bara börja.
Hugg av den vettja och skaffa en protes så kan du vara med i Handikapphockeyn istället.

Sambon blir inte glad när jag rackar ner på Foppa och hånar varje COMEBACK som efter typ 2-3 matcher pajar foten och måste VILA resten av säsongen.
För vilket år i rad???
Hundratrettielfte???

Sambon kommer med argument som :
" Han ÄR faktiskt VÄRLDENS BÄSTE HOCKEYSPELARE... "

Och jag undrar då :
Hur fan kan han vara det???
Han har ju inte spelat en vettig match sedan GUSTAV WASAS tidsepok!!!!
Han kanske VAR världens bäste hockeyspelare men nu är en STÄNDIGT SKADAD föredetting...

" Jo, det är han visst, han har bara haft lite OTUR... "

Otur, kom igen...
Vadå otur, han är ju KASS och har inte gjort ett vasst hockeyskär på ÅR och DAR...
Ont i foten...
Spik i foten kanske...
???

Nä, nu tycker jag det är dags för Foppa att lägga skridskorna på hyllan och försöka leva på gamla goda minnen.
OCH PENGAR...

Han kommer ju inte bli direkt hågkommen för sina insatser i hockeyn längre.

Han har typ HÅNATS hela dagen på radion för sina COMEBACKER varje år och sin skadade fot.
Tiil och med han själv SMÅSKRATTADE när radiosporten intervjuade honom.
Småskrattade åt foten och comebackerna.

Nej du Foppatoffeln...
Nu får du allt FÖRSÖKA sluta innan förnedringen blir TOTAL.
Livet är så mycket mer än HOCKEY...
Trust me, I know ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0