Dum som ett spån...

När det gäller siffror är jag verkligen DUM SOM ETT SPÅN...

Om det är GENETISKT ( som jag brukar beskylla min mor för ;) eller LATHET i skolan har jag ingen aning om.

MEN...
Idag kontrollräknade jag mina räkningar och inbetalningar som jag BETALADE  IGÅR, och insåg att jag räknat FEL.
Dock var det till det BÄTTRE, för en gångsskull.
Jag har TUSEN KRONOR mer än vad jag trodde igår!!!!
Det blir sparbössan.
Den har gapat tom i över ett år, nu behöver den fyllas på.
Särskilt om vi ska med sonen till fastlandet i vår och "göra något kul".

Jag är glad idag.
LÖN!!!!!!
Massor med lön och inte så mycket utgifter som det har varit.
LÖN!!!!!
Som inte har haft en eftersläpande sjukskrivning på sig.
LÖN!!!!!!
Jag vill gå på stan :)

Sonen kan få gå på Lekstugan och välja en LÖNEPRESENT ( läs: MUTA ;) bara jag får gå lite på STAN.
Det är liksom så mycket jag INTE BEHÖVER.

Våran tv-bild är fortfarande RÖD.
Sonen sa :
" Vad glad du måste vara nu mamma, du har en tv som matchar allt det röda här i vardagsrummet.
Röda soffor, röda kuddar, röd fåtölj...
Och röd TV-bild... "
Ha, ha, JÄTTEKUL älskling...

Så kom sambon hem.
" Älskling, du har en SOSSE-tv, röd bild och allt... "
HA ,Ha, haaaa, jättejättejättekul...
( Silence, I kill you )
Very, very kul.

Helt plötsligt är det JAG som har en röd tv, inte vi.
Antar att det har med min BURKFANATISM att göra.


Ikväll kommer jag skippa Let´s Dance.
Sonen & sambon får se det själva.
Jag ska se K-special om Olle Ljungström.
Sensationslystnad i mitt fall ( TYVÄRR ) om en människas förfall.
Och en smula empati för en människas missbruk.

Nu ska jag dra ett varv med dammsugaren och få bort lite dammråttor.
See you later.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0