Facebook forskning...

Ok...
Ny dag och lite forskning.
Jag har kollat lite på Facebook och MÄNS profiler...

Har haft fräckheten att gå in lite här och där och kollat killar som är kanske kompisar till dom som står som kompisar på min vänlista.
Och vidare på deras kompisar.
Jag har upptäckt en sak..

Fiffel i förhållanden...
Eller något åt det hållet.
Många står som UPPTAGNA eller gifta i sin beskrivning av sig själva.

På mig står det tex ENGAGED, och att jag bara söker FRIENDSHIP ( inget kön specificerat ) och networking och så kan man fylla i om man är:
Looking for Friendship, förhållande osv.

Nu ska jag ju erkänna att jag inte är och FACEBOOKAR så ofta själv, jag tycker inte att det är så kul.
Men när jag väl går in, typ e gång varannan vecka kan jag fastna en liten stund.
Särskilt om jag nu som i det här fallet " KOMMER PÅ NÅGOT "...

Och förvånade många män, som är upptagna söker FRIENDSHIP står listade som INTRESSEADE AV : KVINNOR...

En liten undran...
Om man bara är ute efter vänskap, varför måste det vara det MOTSATTA KÖNET???
Varför vill man inte ha vänner av sitt EGET kön OCKSÅ?
Mysko...

Många som är UPPTAGNA står även listade som:
LETAR EFTER FÖRHÅLLANDE!!!!
Ännu värre...
Går inte deras flickvänner / fruar in och kollar deras profil???
Helt öppet...

Skulle min sambo satt på sin profil att han Looking for friendship, interested in women...
Hade han fått flytta ut redan till helgen.
Basta!

Jag misstänker en hel del fiskande efter NYA kontakter på ett lite mer OSKYLDIGT ställe än en DATEING-sajt.
Skulle frugan sätta på datorn och råka komma in på MANNENS privata sidor/mail och hitta en massa post från Datesidor blir det ju inte kul...
Facebook däremot är ju SÅ mycket mer  "ICKE MISSTÄNKSAMT "...

Jag spekulerar och fantiserar, OCH MISSTÄNKER...
Sticka lugnt från PROFFESSORN i Spekulering ;)


Kommentarer
Postat av: Karin

Man kan ju va intresserad av kvinnor som man även om man bara söker vänner. Även om jag är i ett förhållande så är jag intresserad av män, tolkningsfråga !?

Kram

2009-02-04 @ 09:37:13
Postat av: Bloggaren Herself..

Självklart är mitt inlägg lite TILLSPETSAT :)

Samtidigt som det faktiskt står klart och tydligt på vissa att dom söker " relationship " fastän dom är GIFTA eller i FÖRHÅLLANDE...

Tolkningsfråga på VISSA och ifrågasättande på VISSA profiler.

Sen finns det u faktiskt dom MAN VET alltid har TENTAKLERNA ute vad gäller tjejer...

Stan är ju inte SÅ stor...

Och så är det lite kul att skriva om såklart ;)

Kram

2009-02-04 @ 12:42:25
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0