Fixad...

Ok...
Morsans födelsdagspresent är fixad och ivägskickad.

Det här ska bli spännande.
Det har varit knep & knåp, pyssel & fix & trix,  och jag hoppas den blir en höjdare.
När vi får presenten "hemlevererad" så får vi se hur kvaliteten blir.
Blir den BRA ska jag tipsa vidare här på bloggen.
Blir den INTE bra så har vi slängt 546:- i sjön.
Och det blir förmodligen en hel del svärord ;)

Detta kan bli, som jag skrivit tidigare, en riktig GRÅTPRESENT :)
På ett BRA sätt alltså.

Så läste jag tidningen imorse.
YTTERLIGARE 70 personer måste bort från Gotlands Kommun!!!!
Jahapp...
Vilken SEKTOR DÅ, undrar jag????

Ibland så känner jag mig som en SKEPPSRÅTTA.
Råttorna lämnar alltid det sjunkande skeppet först.
Men i nuläget, som jag skrivit SÅ MÅNGA GÅNGER den senaste tiden så vet man ju inte åt vilket håll man ska vända näsan...

Kommunen är ett sjunkande skepp, lämna eller stanna när den dagen är aktuell???
Det privata, gå med eller skita i att gå med???
Känns lika osäkert det.

Det man tänker på är ju, om man ska stanna på det sjunkande skeppet...
SOM MAN VET MED ALL SÄKERHET att det sjunker, sakta men säkert...
Eller simma över till ett skepp som kanske TORPEDERAR en själv i slutändan.
To jump or not to jump, that´s the question...
Tur att man är en råtta som kan SIMMA OM man skulle hamna i vattnet ändå ;(
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0