Gottenmorgen...

Ny mössa klar.
GUD så tjock den är...
Madrassmössa.
Alldeles för tjockt garn, men varm och Kli & Stickfri ;)


Åremössa.


Åremössa på.


Framifrån.

Jag ser fram att få det RIKTIGA garnet, Milano och se hur den blir.
Jag gillar modellen men har inte haft tur med mitt exprimenterande med garnerna.



Nu har jag börjat på en sådan här sjal.
Den är också i brunt, tunnt, mjukt mohairgarn, men lite ljusare brun.
Mönstret är ett sådant mönster man måste " läsa hela tiden ".
Lite för komplicerat för att memorera, men det får gå.
Jag har så många fina " icke memorerbara mönster " att jag måste ta tag i och göra några nu.
Även om det tar längre tid.
Jag vill ju gärna att det ska gå SNABBT när jag jobbar men nu är det TÅLAMOD som gäller ;)

Så är det ju så himla märkligt...
Som jag har skrivit förut så när jag ska göra en BUSENKELT mönster tar det oftast MÅNGA tester innan jag får till och FATTAR mönstret.
Fyra, fem, sex, sju gånger innan jag lyckas.
Nu, när jag börjar med ett mycket svårare mönster behövde jag bara göra ETT virkprov innan jag kunde sätta igång direkt.
Jag fattar inte varför...

Idag blir det bara pyssel här hemma och fixa till Sonja, min nya butiksmodell.
Virkning.
Ikväll är vi bortbjudna. så det blir middag, mys och MELODIFESTIVAL :)
Ser jag VERKLIGEN framemot efter den här veckan :(
Och tänk...
Jag vaknade imorse och had FORTFARANDE "dålig smak i munnen" efter det där mötet.
Nu är det FAN I MIG dags att släppa sargen och komma in i matchen...
Fattar inte varför jag tog så illa vid mig.
Brukar inte älta så här länge.
Hm....
Skärpning på mig själv!

Nu ska jag äta lite frulle och se Bengans morgonprogram.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0