Gud...

Jag brukar ju tacka GUD lite hit och dit...
Och vid vissa tillfällen säga att han inte längre lyssnar.

Gud och jag, vi har ju en relation.
Inte en KNYTBYRELATION, men ändå.
Vi snackar lite med varandra på ett andligt, tänkande sätt ;)


Nu lyssnar inte gud längre och vill tydligen att jag ska dö.
Begå självmord.

Igår blev plötsligt våran BURK ( dvs tv ) i vardagsrummet helt RÖD i bilden.

PRECIS som förra våren.
Det var då jag pratade med den där PHILLIPPE som hånade mitt BURKINNEHAV.

Jag skrev ju häromdagen att jag skulle begå självmord om inte våran burk-tv höll minst 30 år till eller något åt det hållet.
Håller burk-tv´n på att paja????
Jag misstänker det.
När jag satte på tv´n imorse så var bilden perfekt.
Efter 2-3 minuter var hela bilden röd.
Det verkar INTE som det går MIN VÄG just nu.

Jag skriver ett ÖPPET BREV till dig nu, GUD...

GUD...
Det fattar du väl, att vi inte kan gå och köpa en NY DYR PLATT-TV på avbetalning nu när jag kanske om några månader står inför en LÖNESÄNKNING på 3-6000 kronor.
HALLÅ!!!!!!
Du brukar ju vara SMART och rädda mig ur dom mest OMÖJLIGA köp & situationer.
FIXA min burk nu, SNÄLLA...
Vi har finanskris.
Lönekris.
Och jag vill inte dö, fastän jag skrev det.
Jag hade INTE TÄNKT igenom dom orden förstår du.
Jag bara skrev.

OCH...

Jag vill INTE att min SAMBO ska vinna det här med en PLATT-TV TILL i vårat hem!!!!

Han GÖTTAR sig REDAN allt för mycket åt platt-tv´n i sovrummet.
Det handlar om PRESTIGE här nu oxå.
Det är djävligt viktigt förstår du.
EKONOMI & PRESTIGE!
Nu tycker jag du är RIKTIGT DUM om du inte fixar bilden på burken.
Och OEKONOMISK.
Pliiiiiis???????

Slut på öppna brevet till GUD...

Så läste jag tidningen nyss.
Såg en annons.
SÅ fjantigt...

En annons från " SNICKEN " som ska ha " Tjejkväll ".
Och för er som inte vet vad SNICKEN är så kan jag berätta att det är ett byggvaruhus.
" Tjejkväll " på Snicken alltså...

I annonsen så LOCKAR dom oss TJEJER  inte bara med att få lära oss sätta kakel, prova på verktyg, keramisk gjutning, Flügger färg, kompostering...

Utan också...
För att vi VERKLIGEN ska bli SUGNA på att GÅ DIT...
Då lockar SNICKEN med :

Make Up Store, gratis SMINKTIPS...
Wisby OST, gratis provsmakning.
Brödboden, gratis provsmakning.
Siv frå Whirpool, som BAKAR.
MODEVISNING.
NYANS, färgsättning, dvs FRISÖRER.

Nu blir det ÄNNU VÄRRE :
Vi får testa " SMART STÄDPRODUKTER ".
WOW, fantastiskt, säger jag!!!!!!!

Och värst av ALLT...
Räddningstjänsten finns på plats!
Jippie!!!!
Hoppas dom valt ut dom SNYGGASTE killarna från S.O.S Gute-serien då...

Alltså SNÄLLA RARA SNICKEN...
Vad FAAAN är det här för KÖNSFÖRDOMAR????

Skulle inte vi TJEJER kunna vara intresserade av att vilja komma till er och vilja lära oss bygge,  titta på byggprodukter UTAN sminktips, frisörer, modevisning, bakning, STÄDPRODUKTER och RÄDDNINGSTJÄNSTEN???

Vem fan kom på den här idéen???
Mr. OinkOink eller?
( Mr. Mansgris )
Jag smäller av...

Jag skulle VERKLIGEN vilja att ni satte ihop ett PRECIS likadant LOCKBETE till BYGGKILLARNA i en annons till nästa vecka.
Men jag misstänker att då lockar ni kanske inte bara med BYGGVAROR där heller.

Då blir det väl inslag av Whiskeyprovning.
Ölkorvsprovning.
Senaste GRILLARNA och grillverktyg.
Varför inte modevisning av sexiga underkläder till frugan.
Och som KRONAN PÅ VERKET avslutar ni med lite EXOTISK, STRIPPDANS...
Förslagen är oändliga från mig ;(

Sticka lugnt.

P.s.
Jenny, ska i nästa inlägg TIPSA DIG om ett bra STICKMÖNSTER :)
D.s.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0