Hunnit med mycket...

Idag har jag verkligen hunnit med mycket.
Förmiddag i skolan.
Vid 12 bakade jag äppelkaka samtidigt som jag putsade utsidan på mina fönster.
Klockan 14 kom Chifen och Amalia på fika.
Morsan var HEDERSGÄST, för Chifen har velat komma hem och fika med min mamma.
Så idag, blev det äntligen av...

När fikabesöket var över gick jag direkt till garnaffären och köpte garn.
Jag var på jakt efter ett garn som hette "Milano".
Det fanns inte.
Jag valde ett Lovikagarn istället, men jag tror att det var FELKÖP.
Jag skulle ha köpt ett garn som var ännu mer ojämt...
Hm.
Jag skulle ha garn till Åremössan som jag för övrigt har börjat på.


En början på en mössa.

Mössan skall ha ett garn som är tjockt och väldigt ojämt så att det blir knutar hit&dit.
Det blir det inte på den här.
Det blir alldeles för jämt.
Himla STÖRIGT.
Eller så är det jag som är för bra på att sticka ;)
Jag fortsätter iallafall så får jag se.

Hann med att handla också.
Fram och tillbaka som en skottspole.
Nu ska jag få sonen i säng och sedan forsätta sticka.
Imorgon blir det jobb.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0