Knarkkungen och Vänner :)

Vi har en KNARKKUNG i vårat kvarter...
Han bor FEM hus från oss.
Eller Knarkkung och knarkkung.
Han är MISSBRUKARE och langare.
Men jag kallar honom för Knarkkungen.

Hur jag vet att han är Knarkkung???
Jo, han gick förbi vårat hus en gång när sonen var liten.
Sonens pappa var här och hämtade sonen.
Vi stod på trappan ut mot vägen.

Knarkkungen gick förbi, HÅNLOG, nickhälsade på Exet och gjorde ett " I see you "- tecken till oss.
Vem var det där och varför gjorde han en så´n " Pulp Fiction " hälsning, undrade jag.

Exet berättade varför och jag blev skiträdd...
Inte kul att ha barn med någon som sätter fast BAD GUYS som Knarkkungen.
Och så bor vi liksom 5 hus ifrån varandra.

Men inget drastiskt ;) har hänt.
Det som irriterar mig dock är att varje gång jag möter Knarkkungen så HÅNLER han.
Precis som om han tänker :
Jag vet vem du är...
Och jag tänker TILLBAKA :
Och jag vet vem du är, din KNARKIS!!!!!!

Och jag blir skitarg och har gjort en TRADITION av att alltid göra " FUCK YOU " tecknet bakom ryggen på honom när vi passerat varandra.

Lite för att markera för mig själv att:
Jag är minsann inte rädd för dig din hånflinande fjant.
Idag mötte jag Knarkkungen och en av hans " kompisar ".
Samma procedur inträffar.

Sen har det hänt lite trevligare saker idag också.
Jag blev under min promenad uppringd av en VÄN...
Som hade läst min blogg igår :)
" Tjena, nu är jag nyfiken...
När du skriver så där krypiskt på bloggen om det där med den " Sociala insatsen "...
Vad har hänt? "

Så himla bra med vänner :) :) :) :) :) :)

Jag har dessutom BARA BRA vänner!!!!
Inge fjäsk, jag tycker ni är BRA!

Iallafall, hon fick agera SOPTUNNA, hobbypsykolog och bollplank.
Allt i ett...
Jag drog hela baderutten om gårdagens sista 5 minuter på mötet.
Om vad jag kände, tyckte, miner, utspel, anklagandet, RUBBET.

Min vän sa, JAG FÖRSTÅR PRECIS varför du kände dig utsatt och utpekad...
Fan så oproffisgt och arbetskamratmässigt DÅLIGT.

Tack, sa jag, då har jag inte reagerat fel på detta påhopp iallafall...
Nä, sa hon, jag hade känt likadant.
Bra, sa jag...
OCH sa hon, den enda det kan drabba i slutändan är ju dig själv...
PRECIS vad jag sa, sa jag!!!!!
Dessutom så är ju DU inte den ENDA som gjort något sådant här om jag inte kommer ihåg fel??
Nä, exakt...
Så drog jag lite bakgrund om det och dessutom hur mina andra kollegor betett sig när hon PEKADE ut just mig igår...

Då sa min vän :
Låter som dina arbetskamrater försöker göra sig PRÄKITGA på din bekostnad.
TACK, exakt vad jag har känt OXÅ, precis när jag satt där.

Sen drog jag lite saker som hänt när en annan kollega råkade sätta mig arbetsmässigt i skiten förra helgen.
Jag har varken anklagat eller pekat finger även om jag blev drabbad...

Min kompis sa att precis som jag själv skrivit igår, det finns BRA sätt att framför KRITIK på och DÅLIGA sätt.
Och just nu leder DU med 1-0...
Bingo...
Så morskade jag upp mig efter den lilla peppingen.
Så sa min vän :
Är du arg eller ledsen idag?
Igår blev jag ledsen men idag är jag arg...

Då började hon skratta...
JAHA, och känner jag DIG RÄTT så kommer det en HÄMD på detta...
Ha, ha, ha, sa jag...
Självklart!!!!!
Men man vet aldrig NÄR...
Så skrattade vi ÄNNU mer.
Så kändes DET VERKLIGEN MYCKET BÄTTRE ;)

Nu ligger det verkligen bakom mig när jag fått lite feedback från en som tänker som jag...
Så måste jag tillägga att jag hade en annan vän på fika precis.
Och TÄNK...
Hon hade precis samma åsikt och fick precis samma känsla som jag...
Så MÄRKLIGT :)
Tack för PEPPING och GOD VÄNSKAP!

Och så måste jag tacka alla som MAILAR till mig.
Alla bloggfans, som jag inte känner.
Varje gång jag öppnar min mail så DRÄLLER det av små roliga saker och glada tillrop.
Tack, ni är ALLT FÖR VÄNLIGA, allt som oftast ;)
Nu ska jag förbereda mig för jobbet.
Sticka lugnt.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0