Ledig.

Så har jag kommit hem från jobbet.
Jag fick sluta en timme tidigare eftersom jag har kommit tidigare när mina arbetskompisar behövt sluta tidigare.
Men vad hade jag för det då...
Att jag slutade tidigare...

Inte ett SKIT, jag hade nämligen fått punka på bakdäcket så jag fick gå till Team Sportia och blåsa i luft i bakdäcket.
Och så gick det inte att cykla hela vägen efter luftipumpningen, för det slaskar.

Jag kom hem 16.10.
Ungefär som vanligt.

Hade ett snabbt snack med min arbetskompis om det jag skrev i förra inlägget.
Vi kunde båda konstatera att om raset blir mellan 3-6000 i lön, då är det kört.
Vi sa nästan i mun på varandra:
 Man kan inte jobba gratis eller idka välgörenhet.

Jag har funderat och funderat.
Jag kände mig nästan som Professor Baltazar inombords.
Och så fick jag bara en idé.
Jag vet iallafall vad jag vill göra OM jag måste byta jobb.
Bäst att vara ute i god tid.
SKEPPSRÅTTAN har talat.
Suck.
Nu lämnar jag den här skiten, åtminstone för idag :(

Hopp till igår...

Vi var ju på kalas.
När vi kom till kalaset så smet jag upp till hennes barn för att säga "Hej" och kramas.

En är tonåring och en med snart första foten i tonåren.
Dom satt på tonåringens rum med en kompis.
Framför datorerna...

På lördagen var vi där också...
När jag kom in på samma rum med samma tjejer satt dom framför...
Gissa.
Rätt...
Datorerna.
Så inspirerande liv dom verkar ha, dagens ungdom ;)

Iallafall så chittchattade jag ( dvs pratade ) lite med tjejerna, ja ni vet, "hängde " med kidsen en stund.
Lite avslappnat och nice.
Så knackade det på dörren efter en stund och sambon kom in för att säga " Hej " till sötnosarna.
Jag lättar då från tonårsrummet och går ner till VUXENKALASET.
När jag och sambon precis passerat varandra så hör jag hur NÅN av tjejerna säger :
I en lite uttråkad, uppgiven ton...

" Jaha, och nu kommer NÄSTA VUXEN.... "

VA?????
Vadå  "nästa vuxen" ?????
Jag började skratta...
Jaha, så djävla poppis är man alltså.

Nu är man reducerad till VUXEN, som är lika med :
Djävligt ute och trist.
Iallafall om det sägs i det tonläget som hördes i mina öron.
Här tycker man att man är så himla tuff och hänger med i ungdomarnas värld. ;)
Men det är nog bara att inse att man börjar bli väldigt UTE.
Jag hoppas VERKLIGEN inte det var någon av mina mina små skyddslingar som jag bytt blöjor på och tagit hand om SOM OM DOM VORE MINA EGNA BARN.... 
...Som fällde DEN kommentaren ;)

Nä, jag bara skojar.
Det är helt ok, jag är snart STENÅLDERS.
Nej, jag menar medelålders.
Då är man inte " THE IT PERSON " någe mer, bara att inse.
Suck igen ;)

Så till sonen.

Hör jag ett enda " FETT NICE " till så stoppar jag in en strumpa i halsen på ungen och tejpar för med SILVERTEJP.
Det fattas bara att han snart kommer hem och snackar " MANNEN-snacket " också.
Dvs :
Tjena mannen, Läget mannen, Snyggt mannen, FETT NICE mannen.
Då får jag dårpippi.

Sen kom ett nytt ord FRAM idag från sonen.
OFTA...
Kan inte ens ge ett exempel på när det används i en mening, för jag har hört det användas ENDAST idag.
Sååååå FULT, kan jag meddela.
Jag förstår mig inte på dagens ungdomsspråk.
Kanske inte är meningen heller att man ska som STENÅLDERS.

Sonen och sambon har förresten blivit sängkamrater.
Nu sover dom ihop i dubbelsängen.
Det här blir ju bara värre och värre.

Sonen ville GÄRNA sova ihop med sambon, nu när jag sover i hans rum.
Gissar att det har med VARG & SPÖKRÄDDSLA att göra.
Jag hade annars tänkt flytta ut i vardagsrummet igen.
Så sa jag till sambo & son att, skulle dom verkligen sova ihop med tanke på hur mycket sambon snarkar???

Ha, INGA PROBLEM, sa sonen...
Du, jag har sovit med farfar och han snarkar värre än Denny...
Jag sov som en stock fastän, farfar snarkade.
Okidoki.
Så fick det bli.

När jag gick upp imorse tittade jag in i VÅRAT sovrum...
Och där låg dom små sötisarna och snarkade båda två.
Sambon påstod dock vid middagen idag, att han knappt sovit en blund för sonen hade SPARKAT på honom HELA natten.
Ha, ha, ha, rätt åt dig tänkte jag då...
Då vet du hur det känns... ;)

Äsch, jag var mest AVUNDSJUK...
På att dom får ligga där och mysa och jag får ligga för mig SJÄLV...
ENSAM.
Nu får sambon börja RÖRA på sig, annars kommer det ALDRIG hända något :)

Så det sista om sonen.
Igår ville han ha en korv på macken.
Han fick pengar och gick över själv och köpte korven.
DET känns läskigt, skrämmande, vuxet.
Han fixar att gå själv över STORA VÄGEN och köpa en korv medans jag står i köksfönstret och tittar.
Drack han inte välling nyss, hade napp och blöjor???

Jag vet att jag KLEMAT & BESKYDDAT min son för länge.
När jag var sex var jag redan en VAN BERSKLÄTTRARE som lekte på Hällarna och handlade snask på BP-macken ett kvarter bort.
10 öre per smågodis.
Sprang vind för våg med kvarterets ungar.
Våra föräldrar hade verkligen NOLL KOLL...

Sonen har jag så sent som i höstas låtit få börja leka själv med kompisar på Hällarna.
Med VÅRA BUS allt för färskt i minnet.
Jag ryser.
Igår var första gången han fick gå själv till macken och handla.
Jag klippte navelsträngen lite till.
Och gråter innombords.
Hur kunde det gå så här fort???
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0