Shopping och lunch.

Det blev en Madde-blus...
Vissa kläder är bara JAG.


Och det här är verkligen, verkligen, verkligen så mycket jag.
Men sonen, han tyckte den var TANTIG.

Det blev en snabb runda på Öster för mig och sonen.
Jättemycket fint men alldeles för tunna kläder, än så länge.
Så mycket vårkänslor har jag inte fått ännu.

Så blev det lunch med Lovely på Borgen.
Jag tog så mycket vitlöksdressing på maten att jag mår illa.
Jag borde verkligen konsumera mer vitlök, så jag slipper VRÄKA på så mycket varje gång jag äter vitlök.

Det blev ett bokfynd också, jag köpte " Designstickat " för 89kr.
Fynd :)

Sonen han handlade han också, utan mig...



Jaha.
En skämtcigg...
Precis vad man vill ha att leka med.

Jag sa :
Ja, en sak ska du veta, kommer jag någonsin på dig med en så´n där RIKTIG giftpinne i munnen är du slut som artist!!!!
" HA, sa han, skulle inte tro det... "
SKULLE JAG TRO, sa jag då  ;(
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättesnygg blus, grattis!

Min man skulle nog också säga att den är tantig, men dom vänjer sig nog snart, min man och din son, för vad jag tror så finns det nog nästan bara liknande plagg i vår och sommar, småblommigt.

För att återvända till det här med stickningen så är det nog så att mitt egentliga problem är att läsa det där konstiga språket i stickbeskrivningarna. Jag fattar inte, och då tröttnar jag genast, sån är jag...

Tyvärr har jag ingen mamma, mormor eller farmor i närheten heller som kan komma till undsättning. Men det finns faktiskt ett stickcafé inte så långt härifrån, ska försöka ta mig dit nån gång och få lite hjälp.

Ikväll ska jag äta KÖTT, TUGGA på kött, härligt. Halsen känns nu som en lindrig förkylning, lite torrt så där bara.

Trevlig helg!

2009-02-27 @ 18:55:07
Postat av: Bloggaren Herself..

Jenny...

Jag säger bara en sak...

RÄTA MASKOR!!!

Bara du lär dig att lägga upp maskor på en sticka och sen sticka räta maskor kan du komma HUR LÅNGT SOM helst.

Jag lovar ;)

Stora stickor, en coolt garn och det kan se hur proffsigt ut som helst.

Det är därför boken " Stickverk " är så bra.

Kolla sen in sjalen "Lättja" och du kan åstakomma underverk.

Ska du på Stickcafé, ta med dig den boken ( låna på bibblan ) och så kan nån hjälpa dig.

Det kommer inte ta mer än MAX 10 minuter så har du lärt dig att göra en skitsnygg sjal.

Behövs ingen mormor där inte ;)

Kolla in min sjal i " Brun sjal & Utpekad ",19 feb. Den ser himla svår ut men det är DET mönstret.

Fast jag har stickat i pärlor och det kan du skippa tills du blir vassare.

Busenkelt men ser CLASSY ut :)

Hoppas du har en bra helg.

Här har det varit bra och ganska lugnt.

Kram Madde

2009-02-28 @ 22:08:41
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0