Snart dags...

Snart dags för jobb.
Och snön vräker ner.
Irk.

Vad blev mitt straff för att jag åt vitlökssmör igår då´ra...
Jo, det blev FEM jätteblaffiga utslag mitt i nyllet.
Mellan ögonen.
Supersnyggt.
Men dom brukar försvinna om 3 dagar ca.
Nu ska jag ju trappa ner medicin igen.
Jag blir alltid lika ANTI när detta ska ske.
Men jag ska försöka tänka positivt så att den NEGATIVA tanke-energin inte påverkar utgången på nedtrappningen.
Det var vad min HUDLÄKARE rekommenderade.
Lustigt.
Hon som verkar vara en sådan där paragrafryttare till läkare.
Hon tror ändå på tankekraften.
Hokuspokusfillijokus.

Så ett hopp tillbaka till middagen igår...
Vi kom in på ämnet Hugh HUNK Jackman.
Ett av mina favoritämnen ;)
Sambon frågade mig nyss, för övrigt om jag verkligen skulle se Oscarsgalan inatt.
Jo, iallafall första timmen.
Jag tror ärligt talat inte jag pallar mer.

Men till igår...
Jag berättade för min kompis att att HUNK Jackman skulle leda galan och att jag hade sett honom bli intervjuad härom dagen.
HUGH Jackman, sa hon...
Vem var nu det?
Hallåååååå, SNYGGINGEN i Australia!!!
Jaaaa, han ja...

Och så gör hon en LÅNG UTDRAGEN DRÄGGELMIN...

Hennes sambo såg lite sur ut
Min sambo HÅNLOG åt mig.

Och jag sa till min vän ( så himla tonårsaktigt ;)
Stackars dig som var tvungen att ta med dig sambon på filmen.
Jag fick iallafall sitta och dräggla ifred, med Miss Sophie...
Och så sa vi nästan i kör:
Han é så....
Bla, bla, bla, ni vet.


Mitt i alltihop så måste jag bara lägga in en bild på min nya favoritkofta.
Fynd på Indiska, 99 :-
Jag har märkt att jag samlat på mig en VÄLDANS massa koftor den här vintern.
Och har lycktas ha en ny favorit typ varje månad.
Så...
Månadens kofta : Se ovan...
Dom som var förra och förrförra månadens favoriter hänger numera i koftkyrkogården ;)
Dvs, garderoben.
Där lär dom väl hänga tills dom åker till Lopp-Loellas.

Så till sist.
Jag fick ett litet påpekande av min sambos vän...
Angående mitt senaste inlägg om hans ätvanor.

Vill bara lugna alla läsare...

HAN får medverka och säga till om det känns FEL.
Jag har tagit bort inlägg vid tillfällen, jag har rättat mig om jag skrivit något eller påstått något som inte HAN tyckte stämde.
Han har sagt till mig vid tillfälle när han TRODDE att jag skulle skriva om något som " Var på tapeten ".

Jag skriver om våran vardag, MIN, hans, sonens, och en del andra runt omkring.
Jag skriver om sjalar, hantverk, världen, tv-program, iakttagelser, möten med folk och LITE kläder ;)

På ett ibland MYCKET raljerande sätt.
Min humor blandannat...
Det gäller att läsa MELLAN raderna och se BLINKISARNA.
Men så är min stil.
Och alla kan inte fatta min humor.
Jag kör inte enbart med vardag..
" Hej, idag har jag kokat kaffe "
Och jag har aldrig varit den blygsamma sorten eller den jättesnälla.
Vare sig det gäller mig själv eller någon annan.
Gränsen är hårfin dock.

Och jag kan dessutom meddela att vad det gäller sambons vikt, sportande (sportande förr) , ÄTVANOR, matidéer,  varit en KÄLLA till MOBBING på honom från ALLA HÅLL OCH KANTER.

Men det är ju för att HAN SJÄLV dragit det till sin spets under årens lopp.
Och även NU.
Därför är det lite kul att skriva om.
Vår vardag, just nu :)

Och så att ni ska slippa vara oroliga för vår kärlek nu då´ra...

Så tittade han mig DJUPT in i ögonen för ca 40 minuter sedan när han var hemma på lunch och sa :
Du, jag älskar dig.
Jag älskar dig med, sa jag då :) :) :) :)

Detta TROTS att han läst mitt inlägg...

Vi är två vulkaner, svanar, knasbollar, stridstuppar, lovers...
Han har sina sidor och jag har mina sidor och tillsammans är vi :
KABOOOOOOM!!!
Minst sagt.
Nä, nu har jag inte tid att skriva mer.
Jobbet och sedan HUNK Jackman kallar.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0