SOL!

Det är SOL idag.
Och slask, vilket är mindre trevligt...
Men SOLEN gör en på gott humör.
Såg nyheterna i morse och då var det regn över gotland.
Men jag ser inget regn :)

Jag började dagen med en autistisk runda.
Pratade bort två timmar i mobilen medans jag gick.
Med en och samma vän.
Vi hade båda " Soptunnebehov ", dvs kasta skit på ditten och datten.
Vi agerade båda sopgubbar och konsumenter ;)

Härligt, och så känner man sig så RENAD efteråt.
Befriad!

Så avslutades det hela med en övertalningskampanj för att jag och sambon ska skaffa barn...

Bara för att jag råkade säga att en av mammorna på Krullis Cup tyckte synd om min sambo som vill ha barn.

Hon satt där med sitt tredje barn, en nyfödd bebis och tyckte att :
" Du får faktiskt ställa upp på Denny, han vill ju barn... "
Jaha...
Ställa upp och ställa upp...
Min vän i telefonen högg som en kobra.
Ja, det tycker faktiskt JAG OXÅ...
Du får ta och ställa upp.

Hm, sa jag..
Jag hade tänkt mig att STÄLLA UPP på dig istället, när DU behöver barnvakt i framtiden.
Det känns fullt tillräckligt för mig.
Jag har lagt in det I MIN PLANERING att pussa på din bebba och vara en KUL tant.

" Äh, LÄGG AV, fick jag till svar...
Det vore väl kul om vi kunde få barn samtidigt nu...
På ålderns höst... " ( ha,ha,ha)

Bara det fick mig att tappa den lilla sug jag hade efter en ny bebis.

Plus att hon drog en liten information om en vän som också är gravid men mår urdåligt.
Jag drog mig ur den diskussionen med :
Jag ska fundera på det...
Men jag tycker VI koncentrerar oss på DIN bebis nu framöver...
OK... ?

Hon fnös mig rätt i örat.
Så fräckt ;)

Nu står sonen här och tjatar...
Mamma, snälla mamma, du kan väl spela Guitar Hero med mig?
Snälla, snälla, snälla, snälla.....
Jag är en snäll mamma nu, och ger det en chans.
Pass att vara " Lenny Crisscross" ;)
Sticka lungt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0