Söndag :)

Sambon och jag gick och la oss igårkvälls.
Jag bad sambon att släcka tv´n när han sett klart filmen han tittade på.
Visst, sa han...
Grejen är den att han allt som oftast somnar ifrån filmen och så vaknar jag av ljus och ljud mitt i natten och måste gå upp och stänga av.
INTE KUL...
Extremt lättväckt som jag är..
Och så har jag oxå problem att somna om sen igen för oftast vaknar man ju när man har sovit sin djupaste sömn...
I natt vaknade jag vid halv 3, somnade 00.00 ca.
Tv´n gick och sambon snarkade.
TIMMERSTOCKAR...

Jag tog mitt " pick & pack " och gick in och bäddade upp sonens säng.
Somnade om vid 04.
Fick lite sovmorgon från jobbet imorse, snällt nog, eftersom jag fick jobba över igår...
Tur var väl det, kan jag säga...
Jag vaknade pigg och utvilad trots allt.

Så sa jag till sambon att nu MÅSTE HAN GÅ NER I VIKT!!!!
Han snarkade nämligen inte när vi blev tillsammmans och han vägde sina nätta 75 kg.
Så gick han upp i vikt och började snarka.
Gick ner en sommar.
Slutade snarka.
Gick upp X antal kilon.
SNARKAR OAVBRUTET...

Jag håller på att KREVERA.
Om det är något som är viktigt för mig så är det min sömn.
Blir jag väckt stup i kvarten av snarkande så blir jag, min sömn och min OMGIVNING LIDANDE...

Jag har till och med gjort slut med en pojkvän en gång i tiden för att han snarkade så otroligt.
Fastän jag fortfarande var kär.
Men jag pallade inte att inte få sova.
Jag blev som en ZOMBIE på dagarna.
Lite så är det på väg att bli igen.

Nu har jag bett sambon SNÄLLT i ett år att försöka gå ner i vikt lite.
Jag har försökt att inte klaga för mycket.
Och för hans hälsa i övrigt också...
Men idag...
Nu kan jag inte vara SNÄLL LÄNGRE, nu är det ett MÅSTE!!!!

Jag fixar inte att vakna om och om igen och få en hackig sömn.
Jag blir så grinig, trött, hängig och SUR.
YIAJKS...
Jag vill vara en PIGG SURKÄRRING och inte en TRÖTT!

Ikväll ska jag och sambon se på en skräckis igen.
Hoppas den är bättre än den förra...

Så såg jag löpsedlarna idag på Expressen, Aftonbladet m.m.
Skandal, Urdåligt, bla, bla, bla...
Jag läste inte innehållet men det handlade såklart om Melodifestivalen.
Varje år, tjat om hur dåligt och värdelöst det är...
Ja, men SE INTE PÅ DET DÅ.

Själv tycker jag det är både BU & BÄ såklart.
Men jag tycker att själva UMGÄNGET man sitter med när man ser det, är kul!!!
Hur folk reagerar, tycker och tänker, vilken låt man kan sjunga med i direkt, vilka andra låtar man kan känna igen i bidragen osv.
Det är KUL och inte blodigt allvar med Melodifestivalen.
I love :)

Så har jag läst tidningarna dagligdags, insändare och lite angående det här med " levandeplockat dun ".
Folk rasar och vill att det ska bojkottas hit och dit...
Usch, jag måste vara en kall djävel, för jag höjer knappt på ögonbrynet.

Varför??
Jag vet inte.
Jag resonerar väl på samma sätt när det gäller slakt av djur tex.
Vi har alltid dödat och betett oss för att överleva och numera gör man det för ekonomin.
Försöker överleva på BILLIGA saker.

Jag har slaktat höns i min da´r, grabbat tag i en höna/kyckling, huggit av huvudet, hållit i den i benen upp och ner tills den slutat flaxa och inte brytt mig.
Varit med vid lammslakt och hjälpt till.
Nemas problemas.
Varit med när nötkreatur fått en bulltpistol rätt in i hjärnan och slaktas på plats med rykande inälvår som väller ut.
Rör mig inte i ryggen.
Grisar däremot är lite värre, men det är mest för att dom skriker så in i helskotta.

Jag har en kompis som blev vegetarian pga av människors hantering och uppfödning av djur.
Mycket ädelt.
Det hedrar henne verkligen, hon står fast vid sina ideal.

Jag blev också vegetarian en VÄLDIGT KORT PERIOD...
Men jag blev det för att bli smal eller ÄNNU SMALARE.
Det slutade med att jag längtade så mycket efter kött att jag DRÖMDE OM DET på nätterna.
Kände lukten av stekt kött, fastän det inte fanns i närheten ens.
Jag bröt min VEGETARISKA period med att gå och köpa ett kilo skivbar leverpastej och tryckte i mig allt på studs.
Jag grät av lycka...

Jag blir såklart upprörd över VÅR hantering av djur också, men just vissa grejer har jag svårt att fasa över.
Jag bara vet att människan är grym av naturen och det är väl knappast en nyhet för någon.
Hm...

Så raskt över till MATLANING...
Läste i tidningen häromdagen att den nya SEXSYMBOLEN numera är KOCKEN!!!!
Mhm...
Högst på listan av SEXIGA kockar var Nigella och Gordon Ramsey ( Den arge kocken ).

Ok, Nigella kan jag väl hålla med om.
Hon är vacker och behaglig.
Hon är så himla lidelsefull när hon lagar mat och slickar slevar, pratar så sensuellt om mat och bakverk att man blir väldigt sugen på hennes chokaldtårtor...
Men Gordon Ramsey...
Nä, fy tusan...
Han bara gapar och gormar, slänger och dänger med kastruller och slevar.

Och sexigt med en kock...
Nja, se på våra egna kockar här i SWEDEN...

Melker Andersson, sexighetsfaktor NOLL.
Likaså Jan Boris Möller, nä...
Gert Klötzke, apselut inte, urtrist!
Mat-Tina, hur klämkäck får man bli???
Nils Emil, väldig mycket homo.
Carl Jan Granqvist likaså.
Erik Lallerstedt, påminner om min pappa.
Listan kan göras LÅNG...

Nä, vi har inget sexorakel till kock här i vårat land.
Jag tänder inte på nån kock iallafall.

Så tog dom upp exemplet PER MOBERG, skådisen som lagar mat i Tv4+...
Kock och jägar Per...
Han skulle vara Sveriges svar på Gordon.
I sexighetsfaktor.
Nä, han är ju DÖÄCKLIG istället för sexig.
Och...
Hellre äter jag då Gordons mat framför Pers...
Gordon snuskar sig iallafall inte i maten som tillagas.

Sist jag och sambon såg Pers matprogram mådde jag nästan illa.

Han tappar mat på golvet och plockar upp och slänger i grytan.
Lite skit rensar magen, verkar vara hans motto.
Han slänger och slafsar med maten.
Han skär råvaror, torkar av sig på sticketröjor, skär mera mat, DRAR BAK HÅRET med handen full av SLAFS och fortsätter skära maten.
Sist var det rödbetor.
Rödbetor i maten och i håret.
IRK...

Jag hade då inte velat komma på middag hem till honom och äta.
Hårflott och "mat-från-Pers-hemmagolv"  på menyn...

Jag hade INTE velat var GIFT med människan som han GRISAR ner när han lagar mat.

Sexig, APSELUT inte...
ÄCKLIG, ligger närmare tillhands.
Till och med MATTANTEN i storköket som tappade ut all spagetti på golvet ligger bättre till i mina ögon...
Kock = nya tidens sexsymbol...
Nix, jag kan bara sträcka till Nigella isåfall...
Resten är TRÅKMÅNSAR, gaphalsar och äckelpellar.
Sticka lugnt ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0