Ullgarn...

Ja, dagen startade INTE bra...

Jag har insett en sak vad gäller sonen...
Vi har VÄRLDENS bästa relation ända tills det blir kallt och TERMOBRALLOR är ett måste !
Ännu en orsak till at hata snö ;(

Vi höll på att komma försent till skolan idag pga av TERMOBRALLSVÄGRAN...
" Snö, vadå kallt, jag vill vara snygg... "
" Termobraller = nördigt. "
Gissa vem som har dom åsikterna.
Ja, inte är det jag iallafall.

I en halvtimme var det skrik tills jag HOTADE med PAPPA och pappas order.
Hjälpte tyvärr inte det heller...
Sonen skrek och gapade att HAN SKITER I VAD vi säger.
Han vägrade prata med sin pappa.
Inga VAPEN kvar att ta till.

Jag funderade på :
Jag murar in dig i ett rum i källaren i 3 år och du får bara vatten och knäckebröd att leva på...
Men jag avstod.

Till sist, i sista minuten, gav han upp och drog på sig NÖRDBRALLORNA.

Så kommer vi till skolan.
Det första vi möts av är en klasskamrat till sonen som är ute och leker snöbollskrig, i tunna jeans och gympaskor...
Tur som var så kommer sonens bästisar i termobraller och vinterkängor.
Piju...

Nä, jag har iallafall kommit på våran ÄNDA FIGHTSTARTER...
Kläder, kläder och återigen kläder.

Så till min nya mössa.
Jag fick faktiskt en beställning DIREKT igår.
Från en kompis som ville köpa en att ge bort i födelsedagspresent.
Hon ville ha den jag precis gjort.

Nja, sa jag, jag har ju använt den lite så jag får fixa en ny.

Så idag.
Snö, snöande.
Jag tog på mig mössan för att testa värme och väta ordentligt.
Igår hade jag ju på mig den, men det var en sådan kort stund.

Idag...
Ullgarn, ullmössa...
HERREGUD...
Jag höll på att KLIA IHJÄL MIG.
Det stack som små insektsbett i hela pannan.
Jag höll på att bli tokig.

Alltså ull mot bar hud är inte kul...
Ull mot bar hud är TORTYR.

Jag ringde direkt till min kompis när jag kom hem och sa att jag fixar en mössa men i ORGINALGARNET ( Milano) till Åremössan.
Jag vill ju inte sälja Tortyrmössor till folk.
Eller Tortyrhalsdukar.
Som jag skrivit förut, det är ju därför jag inte har RENA ULLPRODUKTER till salu.
Bara om någon kommer med ett mönster och garn, inte annars..

Ja,ja, varm och våtsäker, men OSKÖN...
Jag får ha den när jag går till macken ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0