Australia...

Ärligt talat...
ÄRLIGT talat...
ÄRLIGT TALAT...
Jag säger bara ETT NAMN...

HUGH JACKMAN!!!!
Mr. Drover i filmen...

Dra åt pipsvängen.
Ärligt talat...
Har ni inte sett filmen "Australia" ännu, och ni är tjejer...
Ta med en tjejkompis och gå och se filmen.
Se den, se den, se den...
Och se den på bio, för dvd kommer inte ge samma känsla.
Ni kommer le, sukta, gråta och le igen.

Jag gillar INTE såna häringa LOVE MOVIES i vanliga fall och den här hade TYP ALLT som kan spela på ALLA känslosträngar på en gång.
Jag brukar HATA sån´t.
Det var VACKER NATUR, KÄRLEK, HOT, GIRIGHET, RASISM, HAT, SÖTA BARN, MODERSKÄNSLOR, TILLHÖRIGHET, KRIG och kärlek igen.
Allt i en enda misch-masch...

Men framför allt var det HUGH JACKMANS vältränade KROPP som jag och Miss Sophie hade FASTBRÄNDA på näthinnan när vi kom ut från bion.
Ärligt talat...
DEN gick INTE AV FÖR HACKOR.
I en " jag-tar-av-mig-skjortan-scen-och-tvättar-mig-lite"  tänkte jag/vi  :
HOLY CAMOLY, SWEET JESUS...
Wow, wow, wow...
Jag skriver som en KÄRLEKSKRANK femtonåring och inte som en SNART 38-årig tant...
Hugh Jackman hade jag satt upp en POSTER på väggen på om jag inte bott ihop med sambon ;)
Fastän jag är 38...
Snart...

Nä, jag kommer inte skriva någe mer om filmen för jag kommer nog bara att hamna i något svammel om HUGH JACKMAN hela tiden misstänker jag.
Oavsett vad jag skulle vilja skriva om handlingen så skulle nog HUGH hamna i fokus.
Och HUGHS kropp.
Och HUGHS skägg.
Och HUGHS BLICK.
Och HUGHS händer.
Och...
Nä, jag måste OMFOKUSERA.
Annars  kommer sambon bli " lissen " ;)

Nicole Kidman var jättesöt och duktig också.
Men HUGH...
Han var FANTASTISK.

Och den lille killen som egentligen var huvudpersonen, " Creamy " var så söt att varje modershjärta ville krama & älska ihjäl honom.
Nä, gå och se den.
Jag märkte inte ens att den var nästan 3 timmar lång.
Jag hade kunnat se 3 timmar till.
På HUGH...
...och dom andra ;)

Innan filmen var jag och Miss Sophie på Bageriet och käkade kvällsmat.
Skvallrade lite och tittade på folk.
Vi hade det väldigt mysigt.
Nu ska jag lägga mig och se på tv.
ALONE...
Sambon och sonen ser på HOCKEY, boring...

Det hade ALDRIG Mr. Drover gjort.
Han hade klätt av sig naken och tvättat bringan efter en HÅRD DAG i solen, på hästryggen...
Sticka lugnt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0