Barn och pengar.

Jag har ju många gånger bloggat om min älskade son och han upptäckande av SAKERS VÄRDE...

Att min son upptäckt fenomenet MÄRKESVARA.
Symboliken i att ha MÄRKESVARAN.
OCH framför allt, STATUSEN man får av MÄRKESVARAN.

Någonting han antagligen plockat upp på skolan, bland klasskamrater, äldre elever osv.
Eftersom jag har endast EN märkespryl i mitt hem eller rättare sagt på mig...
Mina JOGGINGSKOR...
Så har han iallafall inte lärt sig JUST DET, av mig.

Så pratade jag med en NÄRSTÅENDE person till mig.
Vars barn precis förlorat sin farfar.
Och man kan ju inte annat än skratta...
Och ställa sig frågan :

Vad lär VI våra barn i dagens läge och vad lär dom sig av SAMHÄLLET?

Jo, då fick barnet veta att farfar hade dött.
Gråt, jämmer och elände.
Barnet var verkligen JÄTTE-LEDSEN!
Så kommer frågan :

" Men om farfar nu är död, vad händer med hans HUS & PENGAR? "

Rent spontant undrar man ju då...
Vad hände med dom EXTETIELLA frågorna lilla vän?
Typ :

Vad händer med farfars kropp nu?
Är farfar i himlen?
Kommer farfar träffa farmor nu?
Vad äter farfar i himlen?
OSV...

Nä, nu är även dom ganska små barnen redan så informerade och matrealistiska att dom struntar väl i döden och livet efter döden...
Den viktiga frågan är, vad händer med pengar och hus...

Kul och lite konstigt...

Och som sonen...
Det första han säger när han kommer innanför dörren till mig när han varit hos pappa en vecka :

" Var är min VECKOPENG, var é min tjuga... "
Hm, Hej och välkommen hem, I love U 2...
" Money, money, money, it´s so funny, in the ritch mans world. "
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0