Bekännelser...

ÅSSO var man ledig i 4 dagar nu då...
HÄRLIGT!
Jag ska bekänna en sak.
På nyårsaftonen var jag så trött vid 14-tiden att jag faktiskt började gråta.
Helt slut av allt städande innan jul, jobbande, julfirande, jobbande, umgåsande, jobbande, nyårsfirande & jobbande att jag bara ville grina.
Så då gjorde jag det.
Allt har varit FANTASTISKT ROLIGT men jag har inte haft en lugn stund...
Så NU ska jag VERKLIGEN bara NJUTA!!!!

Jag är ledig och ska bara ta dagarna som dom kommer.

En ny sjal blev klar igår men det är en lila " fin-fluff-sjal " så en sån har jag redan lagt ut här förut.
Börjar på en ny rosa fin-fluff-sjal idag som är en Utvald julklapp från en person till en annan ;)
Kanonbra.
Sen efter den rosa sjalen blir det ett nytt mönster som ska testas.
Alltid lika spännande och se om jag fixar.
Men det gör jag ju nästan alltid ;)

Så till sonen.
Jag såg anteckningar här när jag kom hem i morse.
Han har varit och sökt på nätet verkar det som...

" Lelly Krawitz ", låter han bekant????
Såg att 2 av mina cd-skivor med Lenny saknades i cd-hyllan dessutom.
Så stod det antecknat , Monsoon och Tokio Hotel.
Har inte ens jag en aning om vilka det är.
Jag som brukar ha koll på allt vad musik heter och är, jag börjar kanske tappa stinget ;) ?

Nyheterna igår och tidningen idag...

"Man knivmördad på Gråbo"...

I VÅRAN LILLA DEL AV VÄRLDEN, som känns så trygg.
Det blir bara värre och värre, HÄR OXÅ!
Han hade gått emellan i ett bråk, som HANS KOMPIS hade startat och TJOFF så fick han en kniv i sig.
Helt meningslöst dödande!
Och fruktansvärt för fru och barn...
Det har hänt väldigt mycket under det här året på lilla Gotland tycker jag.
Läskigt.

Så till min hy.
Den mår verkligen BRA nu...
Vågar knappt skriva det för då ser jag väl ut som " Hej-kom&hjälp-mig " imorgon ;)
Det var ju OTROLIGT mycket salt inblandat i jul, melladagar och nyår.
Som jag skrev häromdagen så var det några små bölder, inte så farligt dock som jag hade förväntat mig efter allt saltfrossande.
MEN....
Det behövdes BARA EN DAG med ordentilg mat, igår...
Och det är bara lite RÖDA MÄRKEN kvar i pannan.
Helt OTROLIGT!!!
I vanliga fall kan det ta ca 2 veckor innan det blir fint igen.
Jag är GLAD :)
Pudret funkar KANON oxå, inga utslag och täcker jättebra!!!

Tips igen till ALLA :
LÓreal, True Match minerals. (Foundation-like coverage )

Så till en bekännelse till...
Det gäller MATTFRANSAR...
På Annandagen så var vi på ju på fika hos Moster 1.

Vid ett tillfälle skojade min kusin ( hennes son ) med henne om hennes TILLRÄTTALÄGGANDE av mattfransarna som hon gör rätt ofta.

Hon har ABSOLUT " ärvt " det av sin mamma, vår mormor.
Hon hade PIPPI på att hela tiden rätta till mattfransarna när man gick över golven.
Min mamma är likadan...
Går man över mattorna och råkar FYSA med fötterna så är morsan där och FLIPPAR till mattorna så att fransarna ligger RÄTT.
Ytterst IRRITERANDE kan jag säga...
MEN...
Grejen är att jag har ÄRVT SAMMA BETEEENDE!!!!!
( Är det sociala arvet STARKT eller??? )

Har man sett två kvinnor i sin närhet under hela sitt liv gå och FLIPPA mattfransarna RÄTT så kan ni slå er i backen på att man gör samma sak själv.
Och jag blir galen på mig själv för att jag gör det men jag kan bara inte SLUTA.
Det är som en DROG.
Oreda i mattfransarna, flipp,flipp, så dom ligger FINT igen.

Jag skäms för att jag skrattade när min kusse skojade med sin mamma om hennes fixande av mattfransarna.
Och jag sa :
" Ja, typiskt systrarna Larsson... Morsan är LIKADAN!!!!! "
Jag är ju OXÅ LIKADAN...
Pinsamt, men sant...
Slut på bekännelserna ;)
Sticka lungt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0