Chockad...

Ibland kan man bli chockad, när man inte har förväntat sig något...

Precis efter jag hade lagt in inlägget med min sjal skulle jag hoppa i duschen.
Jag promenerade med sonen till skolan och sen ut på min AUTISTISKA runda till Snäck.
Fast det blev bara Gustavsvik idag.
Iallafall.
När jag gick med sonen till skolan var jag slät i ansiktet.
När jag ska hoppa i dushen 2 timmar senare...
FULL med röda utslag i hyn...
Inte knottror, utan röda små utslag.
Som gör ont.

Det går så fort när man har ätit fel.

Nu visste jag dock inte att jag hade ätit fel MEN jag har haft mina misstankar om ett nytt smör.
Sonen är ju laktosproblemig.
Hans smör är inget vidare, det smakar NADA eller NIVEA kanske är rätt ord.
Så hittade jag ett nytt smör från Valio, med SMÖRSMAK.
Som Bregott :)
KANONERS!!!!
Jag kollade salthalten, samma som mitt smör " Lätta Yogurt " som jag kan äta lite grann av utan att få utslag av.

Jag tog av sonens smör imorse.
Det funkar alltså inte.
Tyvärr.
Trots samma salthalt.
Jag får hålla mig till mitt äckliga, men fungerande smör.
FAN!!!!
Jag tycker INTE om att SE UT så här...

Och när vi nu ändå är inne på ämnet utseende så skulle jag vilja ställa frågan :

Varför vill man spöka ut sig eller göra sig FULARE än man är???

Det vill åtminstone inte jag.
Jag vill inte ha mina utslag idag, men tyvärr har jag inget val.
Då känner jag mig FUL.

Vad gäller kläder och sån´t försöker jag ha min stil, den jag i princip alltid haft.
Försöker att  inte bli "FÖR POPPIG" när jag faktiskt är i en begynnande MEDELÅLDER.
Men ändå vara jag liksom.
Jag vil inte bli en patetisk 45-åring som tror jag är 15 och inte inser att kroppen inte HÄNGER med...
Dra på mig kläder för "fel" åldersgrupp.
Ja, ni vet vad jag menar...

Idag...
Och nu kommer jag vara elak...
Blev jag så full i fniss när jag mötte 2 människor på min promenad.
Person nr 1...
En kille, yngre än mig, JÄTTESNYGG men...
Hans GLASÖGON.

Ugglan Helge på Hedvigs tak i " Från A till Ö " hade DÖTT av avund om han sett dessa brillor...
Dom är säkert UBER-POPPIS men herregud så FULA!
Och KILLEN blev FUL.
Man såg ju att han var snygg egentligen...
Då undrar jag :
Hur tänkte du när du valde dom där brillorna lille vän ?
Vem lurade på dig dom?
Måste man ha ALLT som är POPPIS i modemagasinen?
Det var inte ens snyggt på 80-talet när JAG VAR UNG och hade LIKNANDE glasögon, men inte i den dimensionen ens.
HUVA!!!

Person nr 2...
Och det här fick mig att fnissa REJÄLT.
Så elakt men ROLIGT.
Den här mannen vet jag vem det är.
Känner honom dock inte.
Han är fotograf på en av våra tidningar.
Jag skriver inte ut hans namn men om ni är gotlänningar och läser någon av våra tidningar kan ni nog lista ut vem han är.

Jag mötte honom när han precis lämnat av sitt/sina (?) barn på skolan.
Jag fick faktiskt en chock då med.
Is it a man or a ...
WOLF????

När jag har sett honom på bild i tidningen så tänkte jag förr :
Han ser bra ut.

För något år sedan var det ny bild på honom och jag tänkte :
Gillar han ELVIS eller?
What´s up with the Svallvågshår och Jättepolissonger???

När jag såg honom idag :
WOLVERINE...
Han såg på pricken ut som Wolverine i X-Men...
Och jag ÖVERDRIVER inte!!!
Jag lovar och SVÄR!!!!
Alltså han var så ÖVERVUXEN i ansiktet med hår från huvud och polisonghår att han såg ut som Wolverine.
Eller en livs levande VARULV.

Min första tanke var :
Har han ingen SPEGEL HEMMA?
Sen :
Men herregud, klipp och RAKA dig för tusan...
Han såg så KOMISK UT.
Det var nästan så jag ville YLA när han gick förbi mig, men det gjorde jag naturligtvis inte ;)

" Spegel, spegel på väggen där, säg vem hårigast i världen är "...
Dags att fixa till sig fotografen, du är ju snygg egentligen.
Och släng brillorna " Poppsnöret ", så du blir söt igen.
Och åter igen...
Varför göra sig fulare än man är?

Idag stod det för övrigt om det som hände här i fredagskvälls.
3 män och en kvinna blev arresterade.
En av männen attackerade ju den ena polisen så dom hade fått använda PEPPARSPRAY.
Inte långt ifrån skottlossning då som jag SKOJADE OM...
Männen är häktade och kvinnan släppt.

Yxmannen är OXÅ SLÄPPT.
HÄRLIGT!!!!
Då känns det som man vill stanna inne lite mer faktiskt.
Hade dom inte TILLRÄCKLIGA BEVIS eller?
Det var väl bara EN traschad lägenhet och två som åkte på SMÖRJ av Yxmannen.
Eller har han LOVAT att ALDRIG GÖRA OM DET???
Jaha, är det därför...
Ja, men släpp honom då för TUSAN!!!!
Klart han ska få en ny chans...
Och slå ihjäl någon annan oskyldig jäkel.
Hurra för KLING & KLANG :(

Tror jag döper om åklagare och polis till :
" Bing & Bäng ".
Det passar bättre.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0