Familjedag.

Idag har vi haft en Familjedag med Familjemys.
Bara vi.
Promenad på stan, till Öster.
Där köpte sambon nya kalsonger till sonen.
Det är ju ett himla gnäll på sonen för han har FEL TYP av kallingar.
Bara två par som duger.
Dom han har är inte snygga när man DRAR NER BYXORNA PÅ HALVA ARSLET!
Nä, enkel lösning har jag då sagt...
Dra inte ner jeansen så långt på ARS...

På detta råd lyssnar inte sonen...

Så skulle vi till Lindex och kolla jeans som sonen ville ha.
( Hurra, " billigt "- märke ;)
Dom fanns inte kvar.
Så blev det fika.
Vi skulle egentligen gå till Bageriet men sonen hade önskat sig SEMLA.
Jag misstänkte att dom inte skulle ha semla där så jag föreslog " Märtas " istället.
Dit gick vi.
Vi blev nästan ruinerade.
GUD så dyrt!!!!
Sambon tog macka och cola : 50 kr.
Jag och sonen : Kaffe, Mer, Semla och ett vaniljhjärta 78 kr...
Alltså 128 kr för, INGENTING kändes det som.
Bara mitt vaniljhjärta kostade 18 kr.
Fy fan, rena RÅNET!

Det blev en liten tur in på Kattloppisen.
Jag FYNDADE :)
Igår skulle jag göra kanten på en sjal...
Jag hittade inte min 4½ virknål.
Jag letade, letade & letade, den var borta.
Virknålen var i mitt BÄSTA MÄRKE oxå.
Buuuu :(
Så kollade jag bland virknålarna på kattloppisen.
Hurra :()
En 4½ i BÄSTA MÄRKET!!!!
Har jag tur eller???



Så har jag varit så sur på mig själv...
För några år sedan hade jag MASSOR med virkade dukar som jag gjort själv och som jag ärvt efter mormor.
Dom slängde jag...
Så har jag helt plötsligt kommit på att jag skulle vilja ha lite virkade dukar igen.
Har EN virkad duk, skitful, som jag sparat av nostalgiskäl.
För det var den första jag gjorde.

Men när jag är klar med den här sjalen jag håller på med nu ska jag virka några små dukar i lite FRÄCKA färger.
Turkos, cerise till att börja med.
Jag har ju så mycket restgarn i bomull så nå´t måste jag ju göra.
Så då hittade jag två mönster på två dukar.
För jag har ju TYVÄRR slängt alla gamla mönster på dukar som jag hade.
För dukar skulle jag ju aldrig mer i livet virka...
Trodde jag.
Men NU har jag bestämt mig för att det är "HIPPT" igen ;)
Så idag har jag fyndat för TRE kronor.
Lite bättre pris än Märtas.


Så promenerade vi hem via Atterdags där vi skulle handla.
Vi kommer svängen runt vid godiset....
29 kr kg !!!!!
Fattar ni?
TJUGONIO KRONOR KG!!!!!
Snacka om ÄNNU MER FYND!
Om man nu som jag råkar vara en godisgris.
Jag skulle INTE ha godis idag men jag köpte och lägger på LAGER.
( hrmf )
Jag och Joar köpte MASSOR och betalade bara 31 kr.

Så kom vi hem.
Jag virkade lite och son och sambo spelade spel.
Så har vi precis ätit TACOS, eller tortillias rättare sagt.
Resten av kvällen spenderas i soffan och vi ska bara glo på tv.
Nice!

Sen måste jag bara skriva lite om Let´s Dance igår...
Vi höll på att skratta ihjäl oss...
Tony Irving...
Vilken SKÖNING!!!!
När Magnus Samuelsson ( Världens starkaste man ) dansat igår...
Tonys kommentar :
" I´m in Love ! "
Och kommenterade Magnus HÖFTRULLNINGAR framför Tony.
Han var ju så TÄND på Magnus att han höll på och DÖ...
Härligt att han vågade ge uttryck för det också!
Då vet man vilken typ av karl Tony gillar iallafall ;)
UBERSTORA, jättemän...
Vi skrattade gott här hemma och tyckte att Magnus tog det mycket bra.
Med tanke på att han sa i första programmet att han blivit mobbad av sina polare hemma för att han ställde upp i
" Ett Fjollprogram "...
Undrar vad polarna säger nu???

Och Laila Bagge.
Shit vilken BRUD!
Hon var ju verkligen ASGRYM ( för att citera sonen ) och slog alla andra med HÄSTLÄNGDER.
Vilken dans hon bjöd på.
Hon var min favvo-tippning innan jag ens sett henne dansa.
Laila kommer vinna tror jag!
Måste nog se program TRE oxå...
Fastän jag inte skulle se den här omgången.
Men som min kompis sa :
Nu är vi FAST iallafall...
Japp, vi är väl det ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0