Frälsaren.

Så var det ledighet igen.

Måste först svara Morbror Frasse ang hans mamma och min mormor...
I Inlägget 100 år...
Uppgiften om att mormor hette LINDGREN som ogift, kommer från din STORASYSTER ( den äldsta )...
Det namnet sa hon i samband med att hon avslöjade att mormor blivit adopterad när hon var liten.
Så jag vet inte vem som har rätt där.
Hette hon Lindgren innan hon blev adopterad kanske eller efter?
Ingen aning...
Lindgren, sa " Moster Äldst " iallafall...

Kortet på mormor, har MORMOR SJÄLV sagt att det är hennes konfirmationsfoto...
Så antingen LJÖG hon eller så hade hon GLÖMT bort det själv, när hon berättade.
Under hela min UPPVÄXT har hon faktiskt sagt det.
Vad vet jag?
Vacker var hon iallafall.
Så rätt ska vara rätt som sagt, men när folk säger olika uppgifter är dett inte lätt att veta.
Ni får snacka ihop er och bestämma er för vad som är rätt  ;)

Jag har kastat mitt 5:e försök till en GRUNGE-mysse.
Det går inte.
Maskorna bara ökar för varje varv och jag fattar inte varför.
För JAG tycker inte att jag ökar dom.
Chifen undrade om det skulle bli en BASKER...
Nä, men det ser ut som en...
Grr...
Och nu hade jag kommit långt dessutom.
Jag gör ett försök till sen kanske jag lägger ner.
Jag har satt igång och sticka samtidigt.
För att få resultat av NÅGOT.
Annars blir jag bara sur när jag bara misslyckas hela tiden :(
Igårkvälls satt jag och tog några varv stickning på en sjal och några varv virkning på myssen.

Ikväll ska jag se President Barak Obama svära Presidenteden.
Jag misstänker att jag kommer böla.
USA´s frälsare...
Större en Kennedy nu.
När Bush svor Presidenteden senast, kom knappt 200 000 personer.
När Obama ska svära eden beräknas över 2 miljoner människor komma.
En kvinna sa på tv´n idag att USA har blivit  , " A nation of shame ".
Nu ska Obama rädda USA och återupprätta USA´s heder...

Det är inte lite som förväntas av den karln.
Rädda USA, Världen och hela Universum typ...
Hoppas han inte dukar under av alla förväntningar.
Men han ser verkligen ÄRLIG, trygg, proffsig, och förtroendeingivande ut.
Jag tror säkert han kan rädda USA och resten av världen litegrann.
Som sagt.
Jag tittar på talet och misstänker att jag gråter en skätt.
Jag tycker faktiskt OCKSÅ att det känns speciellt, fastän jag inte är AMERIKAN.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0