Gapskratt...

Idag har jag jobbat igen...
Dom där 4 lediga dagarna sa bara VIPS, så var dom slut.
Men det har varit härliga dagar med en massa spontanbesök från vänner, promenader, BIO ;), cafébesök m.m.
Jag kände mig utvilad och RUSTAD för att jobba idag.

På eftermiddagen fick jag mig iallafall VÄRLDES goaste spontanskratt.
Jag satt och häckade i Chifens soffa.
" Till-o-från-glodde " på tv´n, virkade.
Chifen gjorde annat...
Så kommer ICA´s nya reklam.
Eller den kanske är gammal men jag har iallafall aldrig sett den.

ICA-figurerna sitter runt ett bord och avger nyårslöften.
Stig ser lite "lissen" och betänksam ut.
Så går han ut och ICA-bögen går efter honom, frågar vad det är med Stig.
Stig oroar sig för att han är lite ( LITE ) rynkig, dom bubblar på.
Så säger ICA-bögen :
Nä, Stig du är väl inte rynkig, det är bara charmigt ( eller nå´t i den stilen ).
Så drar han fram en prisscanner.
Men när den här börjar ge utslag DÅ kan du börja bekymra dig.
Så drar han den över Stigs ansikte och den ger utslag...
Soltorkade tomater 29.90 kg...

Jag började gapskratta och kunde inte sluta.
Den var ju HUR KUL SOM HELST...
Jag skrattade högt dessutom, hur ofta gör man det på en reklamfilm :) ?

Så skulle jag cykla hem från jobbet.
Gick inte.
Motvind som hette DUGA...
Jag var trött och ville bara hem, men fick kliva av cyklen och promenera.
Vissa bitar försökte jag cykla, men så kom det vindbyar som nästan kastade omkull mig.
Bara att knata.
Grrrr och Brrrrr.

Väl hemma ser jag plötsligt min kompis dotter springa zick-zack över vägen och jaga en svart sopsäck..
Polisen tittade oxå intresserat på...
Så kom hon emot mig och jag undrade vad hon gjorde hemma vid oss.
Inget mer spännade än att dom hämtade grejor i garaget...

Nu har jag ätit lite och druckit en STOR BALJA kaffe.
Känns inte som jag komer hålla mig vaken speciellt länge ändå ikväll.
Jag är trött ända in i märgen trots koffein.

Så är jag lite besviken.
Jag har haft SÅ bra SMAK i / på tungan dom senaste dagarna.
ALLT har smakat ganska gott när jag ätit.
Jag har fått njuta lite av "det vanliga " igen.
Så idag...
Tvärvändning i smaklökarna.
Det smakar beskt igen!!!!
Va fasen????
En kompis sa till mig vid ett annat tillfälle när jag hade hyfsad smak och sen försvann det, att det kanske är så att det går lite från och till medans det " läker  ihop ".
Att smaknerverna hittar varandra och sedan tappar varandra igen.
Tills det blir helt bra...
Jag hoppas att det är så, det känns som att det blir bättre iallafall.
Trots att det blev dåligt idag igen.
Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla burken.
Sticka lugnt.

P.S.
Måste göra ett litet tillägg...
Jag såg ICA reklamen nu igen.
Jag hade inte RIKTIGT lyckats pricka in DIALOGEN mellan Stig och Sebastian märkte jag.
Men så hade jag ju bara sett den en gång oxå ;)
Men KONTENTAN och slutet var viktigast och DET stämde iallafall.
Dialogen var dock MKT roligare...
Se själva ;)
D.S.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0