GOTT NYTT ÅR 2009!!!!!



Så blev det nytt år igen...
Vart tog det gamla vägen och FAN vad fort det gick...
Och vi firade 4-årig förlovningsdag :)

Vi hade en KALAS-kväll igen!
Goda vänner, god mat, charader, raketer, skumpa och kramar!!!
Kunde inte bli ett bättre slut på året!


Bordet fädigdukat innan gästerna kom.
Buffémat.
Alla bidrog med något ätbart.
Laxtårta, kycklingpaj, piroger, kronärtskockspaj, sallad, baguette m.m.

Vi åt, och åt, och åt...
Det var jättegott, första vändan mat var det nästan knäpptyst vid bordet och alla kastade i sig maten.
Alla var DÖHUNGRIGA...
Så fick man i sig halva tallriken och då kunde man sluta använda reptilhjärnan som varit inställd på svält och börja PRATA igen ;)

Så blev det KOMALÄGE efter maten tills kaffet blev klart...
Kaffe och godis så var vi FIT FOR FIGHT igen och satte igång med charader...
Dra åt pipsvängen.
Jag, sambon, Lovely, Linnis och Lill-prins var på lag.
Vi hade temat :
" Kända personer gör saker "

Jag och Lovely Liza var DIKTATORISKA-charader-Hitlers och förkastade nästan ALLAS förslag.

Sambon kom med förslag som :
" Magnus Uggla spelar gitarr "...
Nej, nej, nej, tyckte vi...
Det ska vara KLASS på charadern.

VI ville ha UNDERFUNDIGA meningar som :
" Michael Jackson tappar färgen "
" Björn Borg säljer kalsonger till Fantomen "
" Spindelmannen & Silvia lagar nätstrumpor "
" Charlotte Perelli tappar lösnaglarna i glöggen "
VERY CLASSY...

Inga " Karamellkungen äter isglass " ...
Det var UNDER vår nivå...
Så visade sig att det andra laget var mycket mer LIBERALA och had låtit ALLA komma till tals.
Dom hade både underfundiga, dåliga & barnvänliga charader...
Ja, ja, vi hade väl lite prestationsångest eller nå´t...
Alltid på TOPP ;)


Här är det LINDA ROSING som charaderas...
STORA bröst...

Tiden gick så himla snabbt och helt plötsligt var det dags att gå ut och smälla raketer.




Vackert...


Och så ska man röka cigarr, smsa, och hålla koll på "folkisen ".
Jag skrev inte ett enda sms.
Jag hade som vanligt lagt mobilen i min låda och där fick den ligga..

Jag önskar ALLA jag känner "GOTT NYTT ÅR" nu istället!!!!


Mer eld...


Så lyssnade vi på Abbas " Happy New Year " från någons mobil medans nyårsraketerna small av.
Kramades, pussades och lyckönskade varandra!
Hurra :()

Sen gick vi in och åt efterrätt...
Bättre sent än aldrig,  det blev vaniljglass och varm hallonsås.
Precis vad man behövde när all mat och godis sjunkit undan ;)
Det blev en härlig, kul, mysig och avslappnad kväll i vänners goda sällskap.
Jag tror alla var nöjda och glada.

Jag sov faktiskt länge idag för en gångsskull.
Nu ska jag snart gå och jobba.
Vi ses imorgon.
Och: 
 STORA NYÅRSKRAMAR & LYCKÖNSKNINGAR om ett bra 2009 till er där ute som inte var med och firade med oss igår!!!
LOVE YOU ALL :)
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0