Hämta sonen.

Snart är det dags.
Jag har fått tillåtelse att hämta sonen TIDIGT idag!
Tidigt innebär då ca 14.00.
Men det är bättre än 16.00 som brukar vara gängse regler nuförtiden ;)
Jippie!!!!
Vi ska spela spel och måla lite, innan vi får kompisar över ikväll.
Egentligen ville han att vi skulle gå på stan och han ville visa vilka jeans han vill att jag ska köpa.
När jag fått lön...
Jag sa nej, att vi skulle ta det på lördagen istället.
Idag vill jag bara vara hemma och mysa.
Det blir en fika på "VÅRAT STÄLLE ", Bageriet imorgon oxå.

Han är ju för rolig iallafall...
Igårkvälls låg han i sängen och önskade att det kunde vara lite LEDIGT från skolan nån gång...
Att det skulle bli LOV snart...
E´ru GALEN, sa jag.
Herregud, jag kan ju hämta dig klockan ETT varje dag när skolan slutar, men du ska ju bara vara kvar JÄTTELÄNGE.
Du kan ju få massor med tid hemma, ledigt.
Du väljer ju att vara kvar i skolan, HALLÅ, tomt i bollen eller?
Hm...
Sa han...
Det stämmer...
Men det är ju FRITIDS som är roligast mamma, inte själva pluggandet.
Jag funderar.

Ja, gör du det lille vän, och bli GÄRNA EN MORSGRIS igen.

För övrigt måste jag säga att det har verkligen varit en härlig vecka med sonen.
Även över Jul & Nyår...
Go, glad, pussvänlig och tillfreds för det mesta verkar det som.
Inte SÅ MYCKET konflikter utan rätt lugnt.
Han kanske inte har haft så mycket HORMONER i blodet dom senaste veckorna ;)
Piju..

Så läste jag tidningen för igår.
Stellan Skarsgård  ( 57 ) har gift sig.
Med en mörk skönhet, Megan ( 32 ).
Har han inte precis skilt sig, tänkte jag?
Snabbt jobbat.
Hm.

Så läste jag dagens tidning och såg planet som krockade med en flock gäss igår och landade i HUDSON RIVER.
Fy tusan vad läskigt.
Dels att vara New Yorkbo och tänka :
SHIT, en ny terrorist attack????
Dels att sitta på ett plan och veta att dom ska kraschlanda.
Mitt i New York, i en flod...
Och så lyckades piloten rädda ALLA!
Vilken hjälte.

Jag såg även dokumentären om dom där fotbollsspelarna i Argentina ( ? ) som störtade i Anderna som gick i helgen.
Och inte blev räddade förrens 74 dagar senare.
När dom tvingats bli mördare och KANNIBALER och allt...
FY sjuttsingen.
Här fick man höra deras egna ord.
Jag har sett filmen och den var nästan "snällare" än verkligheten.
IRK.
Tänk er mig, kraschlanda i Anderna, i snöstorm, överleva i 74 dagar.
Jag som inte fixar EN TIMME  i Ishallen på Hockeyträning.
Nä, jag hade inte överlevt en sekund.

Jag ryser verkligen.
TUR att jag har rosacea och inte kan få för mig att flyga till ett soligare land ;)
Jag åker båten till fastlandet typ en gång om året, det räcker.
Det känns som oddsen skulle vara bättre på en sjunkande båt.
PAX för att vara först i LIVBÅTEN!

Och appropå Rosacean.
Och SMAKEN...
Min smak i munnen ( peppar, peppar ) är HELT OK nu!!!!
Jag är så himla glad!
Det verkar ha stabelliserat sig ordentligt.
ALLT jag äter smakar GOTT.
Jag var så inställd på det där "ÅRET" det skulle ta, så jag hade nog inte tänkt mig att det skulle gå så fort
: () Hurra!
Jag hade ju en liten "set back" för några dagar sedan men den gick över jättesnabbt.
Bättre och bättre dag för dag.

Rosacean då.
Hyn, helt OK trots KYLIG luft.
Det brukar inte så´n här hud gilla men den är faktiskt helt ok.

Och...
En ELOGE till Bageriet.
Jag har ju problem att äta ute som ni vet.
Maten brukar innehålla mycket salt och det gör inte underverk för min hud.
Igår åt jag LAXPASTAN på Bageriet.
I vanliga fall, med mediciner, blir jag KNOTTRIG av BORTA/Ute-ätande.
Jag hade inte en KNOTTRA igår eftermiddags eller kväll.
Dom brukar komma rätt snabbt, efter en timme eller två.
Jag skickar STORA PUSSAR till kocken på Bageriet!
Nu är det mitt favvoställe ÄNNU MER!
Dags att hämta sonen.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0