Hej mitt vinterland...

Glöm det där jag skrev igår...
Om att jag hatar SNÖ...
Jag hatar inte snö jämt.
Inte när det är såna dagar som idag med lagom vind, SOL, och kramsnö.
Då älskar jag snö!

Slask, blask & snöstorm är inte kul.
Men idag var det UNDERBART!!!
Miss Sophie och jag startade dagen med en promenad 09.30 och kom ut i ett underbart VINTERLAND.
Vi blev lyriska och lyckliga.
Inge folk nästan och fint väder.
Folk ligger och drar sig för länge i sängen helt enkelt.
Dom missar det bästa på dagen, MORGONEN...


Ett vintrigt Söderväg.


Ett vintrigt Östergravar.


Pulkaåkning i Nordergravar.


Macka och varm choklad, mysigt...


Småfåglar...


Dam på skidor.
Inte så ofta man ser, för vi har ju aldrig snö...


Så kom vi till Narnialand.
Kärleksstigen i vanliga fall, vi var nästintill helt själva.
Det var fan ta mig SAGOLIGT & MAGISKT.


Vi väntade bara på att " Isdrottningen " skulle komma och röva bort oss...


Så kom jag hem.
Då var det snöröjning i trädgården som gällde.
Sonen och mormor kom oxå ut.






En helt underbar förmiddag och middag.
Jag var ute 3½ timme i friska luften och nu är jag helt slut.
Lovely och Miss kommer på en fika.
Det är bara slappa i soffan som gäller.

I natt har jag förretsten drömt om HUGH JACKMAN...
Närå, jag bara skojade.
Tyvärr har jag inte drömt ett smack om snyggot ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

Shit vad snö =) Bara sådär! Kasta en snöboll för mig med e du snäll.

2009-01-04 @ 15:08:29
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0