Idag... Blev jag ÄNNU gladare än gladast :)


Gud har sina vägar att höra ens BÖNER ;)
Även om jag inte ber så himla hårt och aktivt så, TÄNKER jag ju en massa...
Ibland så verkar det som sagt, som om NÅGON där UPPE lyssnar.
På mina tankar.

Idag...
Jag hämtade sonen på fritids...

Jag har ju denna höst/vinter " FÅTT GE MED MIG " för påtryckningar från son och hans far..

Angående TID när jag ska hämta sonen på fritids.
Jag har ju alltid haft som policy att hämta sonen tidigt när jag är ledig.
Den här hösten har sonen ställt till med scener och vägrat gå hem om jag kommit förtidigt...
Hans pappa som alltid jobbar mycket mycket mer än mig, har inte heller förstått varför jag måste släpa hem sonen FÖR tidigt på dagarna.
Klart ungen ska vara på SKOLAN/ fritids om han vill...
Jahapp...

För att slippa tjafs har jag gett med mig och låter sonen vara där till 16 på dagarna...
Fastän jag är ledig och fastän jag vill ha hem honom.
Med eller utan kompisar, inga problem.

Så idag.
Jag står och väntar på sonen som klär på sig.
En i fritidspersonalen kommer fram till mig och frågar om Joars FRITDISSCHEMA som inte stämmer.
( Det fyllde jag i i augusti )
Hon undrade varför jag alltid hämtar honom så sent när jag har skrivit att han ska gå hem så tidigt?
På mina veckor.
Han ska helst inte vara på fritids, om DU ÄR LEDIG...

Hon lät sur och lite frågande...
Och jag BLEV GLAD.
Ett litet LAGLIGT skäl att få hem sonen tidigt på mina veckor.
Ett litet LJUS i tunneln ;)

Ok, sa jag...
Jag ska förklara, men Joar får gå ut i bilen så länge och vänta...
Ut med honom i bilen och in igen.

Jag förklarade att JAG VILL hämta hem sonen tidigt på mina lediga dagar.
Jag är ju ½ -tidsmamma och vill så klart spendera så mycket tid med honom som möjligt.
Men förklarade att sonen velat vara kvar på fritids länge även på mina veckor eftersom han får vara länge på "Pappaveckorna".
Eftersom pappa jobbar mer än jag.
Jag sa :
Du är ju rätt ny här så du har ju inte sett hans "utbrott" när jag har kommit och hämtat honom tidigt...
Eller i TID, enligt schemat, förut.
Men det kan du ju kolla med dom andra i personalen i sådana fall.

Så jag har GETT MED MIG efter SONEN och hans pappas önskemål.

Aha, sa hon.
Ja, då förstår jag...
Men nu är det ju så här att är du ledig så ska han helst gå hem...
Fritids har ju begränsade resurser och är föräldrarna lediga ska barnen gå hem.

FINE BY ME!!!!!
Självklart, sa jag OCH INGEN BLIR GLADARE än jag ska du veta!!!!!!
Jag ska prata med Joar...
Och hans pappa...
Så det har jag gjort nu.
Så bra.
Jag är gladare än gladast.
Jag får helt LAGLIGT plocka hem sonen och eventuella kompisar.
TIDIGT...

Till den som har tålamod, kommer belöningen...
Jag har börjat fatta att det är så nu ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0